سرقت آینه خودرو

ظاهرا بعد از سرقت چراغ خودروهای مزدا 3، اکنون سرقت آینه خودروهای لکسوس، تویوتا و هیوندای رواج یافته است.

به گزارش «اخبار خودرو»، سرقت از خودرو بدترین اتفاقی است که برای مالک آن رخ می‌دهد. این اتفاق تا پیش‌از گرانی قطعات تنها منوط‌به تزئینات داخل کابین،ECU  خودرو و رینگ و لاستیک بود. اما با گران‌شدن قطعات خودرو، فصل جدیدی از دزدی در خودروها آغاز شده زیرا قیمت برخی قطعات نسبت‌به چندماه گذشته افزایش سه یا چهار برابری داشته است و دزدیدن آن‌ها برای سارقان سود چشمگیری به‌دنبال دارد.

به‌تازگی‌ خبری مربوط به دزدیدن آینه برخی خودروهای وارداتی به‌گوش می‌رسد، برای پی بردن به صحت این خبر سری به بازار قطعات یدکی زده‌ایم.

گشت‌وگذار در بازار لوازم یدکی

به‌گفته فروشندگان قطعات یدکی، این روزها مالکان خودروهای لکسوس، تویوتا و هیوندای در بازار به‌دنبال آینه‌ها جانبی (بغل) خودروهایشان هستند. برخی از آن‌ها گاهی سراغ آینه‌های سرقت رفته خود را از فروشندگان می‌گیرند. قیمت این آینه‌ها به‌دلیل عدم واردات قطعات خودرو نسبت‌به چندماه گذشته دو یا سه برابر شده است.

برخی از این آینه‌ها مجهز به دوربین، سنسور و چراغ هشدار نقطه‌کور هستند و اگر این تجهیزات روی آینه‌ها وجود داشته باشد، منجربه افزایش قیمت آن‌ها نیز می‌شود. به‌همین خاطر اغلب سارقان این‌ آینه‌ها مورد هدف قرار می‌دهند.

شیوه سرقت چگونه است؟

هنگام گشت‌وگذار در بازار با مرتضی هاشمی مالک یک دستگاه خودرو لکسوس RX350  مدل 2014 که آینه‌های آن به سرقت رفته بود هم‌صحبت شدیم. مالک گفت خودرویش را به‌تازگی خریداری کرده است. 

وی ادامه داد: «خودرو را مقابل منزل پارک کردم اما چند ساعت بعد، زمانی که  برگشتم، متوجه شدم آینه‌های خودرو را از روی بدنه باز کرده و دزدیده‌اند. شیوه این دزدی به گونه‌ای بوده که آینه با پایه از روی بدنه باز شده است. 

به نوعی که انگار از ابتدا آینه‌ای روی در وجود نداشته است. باکمی بررسی متوجه شدیم کاغذی روی شیشه خودرو زیر برف‌پاک‌کن قرار داده‌اند و نوشته بودند اگر آینه‌های خودرو را می‌خواهید با این شماره تماس بگیرید.

پس از تماس ابتدا تهدید می‌کردند آینه خودرو شما در بازار موجود نیست و باید 10‌میلیون‌تومان پرداخت کنید تا آینه‌ها را به شما برگردانیم. سارق آینه گفت پول را باید داخل سطل زباله قرار دهم تا آینه را تحویل بگیرم.»

عمدتا سرقت آینه‌ها از روی خودرو به شیوه‌های مختلفی مانند باز کردن، شکستن یا قیچی کردن انجام می‌شود.

قیمت آینه چقدر است؟

هرعدد آینه خودرو لکسوس RX350  مدل 2014 تا پیش‌از افزایش نرخ ارز و آشفتگی بازار، 6 تا 8 میلیون تومان به ازای هر عدد قیمت داشت اما اکنون قیمت آن به ازای هرعدد 15‌میلیون‌تومان رسیده است. 

این افزایش قیمت، مالک خودرو را ناگریز به سمت بازار قطعات استوک هدایت می‌کند که در آن‌جا می‌تواند آینه‌ها را با قیمت  6 میلیون تومان به ازای هرعدد خریداری کند.

هشدار به مالکان خودرو

برخی مالکان و فروشندگان بیان کردند ظاهرا شیوه جدید، سرقت آینه خودروهای وارداتی است و به یک موج همگانی در کشور تبدیل شده، تنها راه پیشگیری از چنین سرقت‌هایی پارک کردن خودرو در مکانی امن یا پارکینگ است. ظاهرا بعد از سرقت چراغ خودروهای مزدا 3، اکنون سرقت آینه خودروهای لکسوس، تویوتا و هیوندای رواج یافته است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم GB ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    4 0
    چی بر سر مردم امده چه کردن با ما
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    1 2
    وقتی که تشریفات و تجمل گرایی وارد جامعه شود نتیجه اش این می شود.
  • سامان IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    همشون بیوژ دانند مانتور ماشین بابای من رو دوزدیدن شیشه رو شکوندن کابل مانتور رو کندن ماشین بابام هیندا سانتافه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =