ECF نسخه مرتفع از برند آرک‌فاکس

اگرچه بسیاری از این کانسپت‌ها ممکن است هرگز سر از خط تولید در نیاورند اما نشان می‌دهند که سازندگانشان چه برنامه‌ای را برای آینده در نظر گرفته‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»، در روزهای اخیر هشتاد و نهمین دوره نمایشگاه خودروی ژنو که یکی از مهمترین رویدادهای خودرویی جهان است در محل همیشگی این نمایشگاه در ژنو در حل برگزاری است. امسال نیز مانند سالهای گذشته برخی از بزرگترین خودروسازان جهان و همچنین استارت‌اپ‌های کوچک‌تر از این فرصت برای معرفی جدیدترین کانسپت‌های خود بهره جسته‌اند که نشان‌گر مسیر آن‌ها در آینده هستند. اگرچه بسیاری از این کانسپت‌ها ممکن است هرگز سر از خط تولید در نیاورند اما نشان می‌دهند که سازندگانشان چه برنامه‌ای را برای آینده در نظر گرفته‌اند. در اینجا نگاهی می‌اندازیم  به ده کانسپتی که در روزهای اخیر در ژنو سروصدا به پا کرده‌اند.

ایویزU5؛ استارتاپ چینی با مهندسی گامپرت

یک استارت‌آپ خودرویی چینی با نام Aiways از محصول جدید خود با نام U5 در نمایشگاه ژنو حضور پیدا کرد. این اتومبیل کراس‌اووریست که تحت نظارت رولاند گامپرت توسعه یافته است.

در قلب Aiways U5 که بر اساس پلت‌فرم ماژولار MAS این شرکت توسعه یافته است مجموعه باتری‌های 53 کیلووات‌ساعتی لیتیوم یونی قرار گرفته است. این کراس‌اوور الکتریکی با یک شارژ کامل می‌تواند مسیر 460 کیلومتر را بر اساس سیکل NEDC بپیماید. 

یک باتری 18 کیلووات‌ساعتی اضافه نیز به عنوان آپشن قابل سفارش است که برد این اتومبیل را به 560 کیلومتر افزایش می‌دهد.

ایویز U5

آلفارومئو توناله نشانگر مسیر کراس‌اوورهای ایتالیایی

درحالی‌که طرفداران برند خوش‌نام آلفارومئو منتظر معرفی مدل‌های گرندتورر هستند، اما به‌نظر می‌رسد که هنوز هم تب شاسی‌بلند و کراس‌اوور در این شرکت ایتالیایی بالا است.

آلفارومئو مدل مفهومی کراس‌اور توناله (Tonale) را به ژنو آورد تا نشان دهد هنوز هم باید به‌عنوان یکی از پرچمداران طراحی و زیبایی خودرو ستایش شود. پس از تولید استلویو به‌عنوان اولین شاسی‌بلند تاریخ آلفارومئو، این برند ایتالیایی حالا کراس‌اوور جدیدی را برای آینده در نظر گرفته است.

برای رقابت با بی‌ام‌و X1 و آئودی Q3، آلفارومئو مدل توناله را تا سال ۲۰۲۰ تولید خواهد کرد. توناله با ابعاد کوچک‌تر از استلویو، اولین خودرو آلفارومئو با قوای محرکه پلاگین هیبرید خواهد بود.

آلفارومئو توناله

ECF نسخه مرتفع از برند آرک‌فاکس

زیربرند تازه‌کار آرک فاکس به حضور در کلاس شاسی بلندهای الکتریکی علاقه مند است. پیش از ورود همه‌جانبه به این کلاس، چینی‌ها با کانسپت ECF می‌خواهند سلیقه بازار را بسنجند. این خودرو توسط دستان هنرمند والتر داسیلوا خلق شده است.

مدیر طراحی اسبق گروه فولکس‌واگن مسئول طراحی برخی از مشهورترین خودروهای تاریخ همچون لامبورگینی Egoista، اولین نسل آئودی R8، آلفارومئو 147 و 156، فولکس‌واگن شیروکو و  آئودی A5 بوده است.

تجربه گران‌بهای داسیلوا در طراحی خودروها منجر به تولید خودروای با ظاهر بسیار مینیمالیستی شده است. این خودرو دارای خطوط مشخص و ادامه‌دار در طول کانسپت ECF بوده و پانل‌های بدنه نیز کاملا در هم ادغام شده‌اند.

ECF

وقتی بایک سوپراسپرت‌ساز می‌شود!

خودرو Arcfox-GT، یکی از چندین خودرو الکتریکی شرکت کننده در ژنو است، اما این خودرو یکی از محصولات شرکت خودروسازی بایک بوده و یک هایپرکار تمام الکتریکی تلقی می‌شود تا به همین سادگی از کنار آن عبور نکنیم.

در سال 2016 میلادی و در همین نمایشگاه ژنو، شرکت خودروسازی بایک نسخه کانسپت این اتومبیل را تحت عنوان Arcfox 7 معرفی کرد و حالا با رسیدن به مرحله پایانی توسعه با کمک مرکز تحقیق و توسعه خود در اسپانیا، چهره آن به واقعیت نزدیک شده و حالا نام جدید Arcfox-GT دریافت کرده است و مشتریان می‌توانند این ابرخودرو تمام الکتریکی را با دو خروجی قدرت متفاوت دریافت کنند.

بایک

اسپرت‌بک؛ نسخه کوپه از شاسی‌بلند برقی آئودی

آئودی بی‌سر و صدا نمونه اولیه e-tron اسپرتبک را در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی کرد و احتمالا اواخر سال جاری این خودرو را به طور کامل معرفی خواهد کرد. e-tron اسپرتبک که نسخه‌ای کوپه از شاسی بلند e-tron کواترو است نام خود را از e-tron اسپرتبک کانسپت گرفته که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 معرفی شد.

این برند آلمانی اطلاعات زیادی در مورد این مدل جدید اعلام نکرده اما تایید کرده که اواخر سال 2019 e-tron اسپرتبک را در بازار عرضه خواهد کرد. این نسخه احتمالا از همان سیستم نیرومحرکه برقی دوموتوره با قدرت 300 کیلووات و گشتاور 660 نیوتون‌متر استفاده خواهد کرد.

اسپرت‌ بک

طرح مفهومی سیتروئن برای آینده برقی

در طول صدسال اخیر، شرکت فرانسوی سیتروئن، خودروهایی را باقدرت ابتکار و خلاقیت خود ساخته که هر یک جذابیت‌های خاصی را داشته‌اند. درست به مناسبت 100 ساله شدن عمر این شرکت خودروساز، سیتروئن از دو طرح مفهومی جدیدش رونمایی کرد. خودرو کوچک مدل 1961 این شرکت با نام Ami تولیدشده بود و قیافه زیبایی نیز نداشت. Ami در زبان فرانسوی به معنای دوست است.

Ami تازه‌وارد که ظاهر مدرنی را به خود گرفته، مناسب استانداردهای آلایندگی امروزی و ترافیک‌های زیاد شهرهای بزرگ ساخته‌شده است. این خودرو درست مانند بسیاری از طرح‌های مفهومی دیگری که این روزها معرفی می‌شوند، برقی است.

طرح مفهومی سیتروئن

آفرود و ساحل‌نوردی برقی با فولکس‌واگن I.D. باگی

فولکس‌واگن آی.دی باگی خودروای بدون سقف و در است؛ در این طرح سادگی، آسانی و راحتی مورد توجه قرار گرفته و به نظر می‌رسد که خودروساز آلمانی به خوبی از عهده چنین طراحی بر آمده است.

تنها چیزهایی که راننده و سرنشین این خودرو مفهومی دو سرنشین را محافظت می‌کند، شیشه جلوی تقویت‌شده، میله عقب تارگا و ورق تارپولین پوششی سیاه‌رنگ است که باید تحت هر شرایطی وظیفه خود را انجام دهد. فضای داخلی کاملا ضد آب است و رنگ سبز سرخسی بدنه به کابین نیز نفوذ کرده است.

دو قلاب فولادی قرمز رنگ که در سپر جلو تعبیه شده، برای هنگام گیر کردن در مسیرهای آف‌رود و نیاز به بکسل تعبیه شده است.

فولکس‌واگن I.D. باگی

سینتوونتی یا فیات پاندا برای آینده‌ای نه چندان دور

جدیدترین خودرو مفهومی فیات با نام چنتوونتی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شد تا آخرین ایده مهندسان فیات از خودروهای برقی آینده را به همگان معرفی کند. تولید این خودرو یک مناسبت نیز دارد و آن ۱۲۰ سالگی گروه فیات است.

فیات سینتوونتی یک خودرو برقی بوده است و کابین آن این قابلیت را دارد تا بسته به سلیقه و نیاز راننده شخصی‌سازی شود. قابلیت این خودرو شخصی‌سازی و تغییر بسیار بالاست به‌طوری‌که به‌راحتی امکان اضافه و کم کردن امکانات آن وجود دارد. چراغ‌های عقب این مدل می‌توانند پیام‌های خاصی را برای رانندگان پشت سر نشان دهند.

سینتوونتی یا فیات پاندا

کیا ایمجین اثر هنری با 21 نمایشگر داخل کابین

کانسپت کیا ایمجین یکی از مدل‌های پر سر و صدای ژنو محسوب می‌شود. دلیل این مساله به طراحی داخلی و خارجی خاص ایمجین بر می‌گردد. به اعتقاد آقای رالف کلوگ مدیر تیم طراحی داخلی کیا، اتومبیل‌های برقی کنونی طراحی داخلی منطقی اما خالی از هرگونه هیجان دارند. به همین خاطر کیا با توسعه کانسپت حاضر سعی کرده برداشت خود از یک خودرو برقی پیشرفته را به نمایش بگذارد.

بی‌تردید اصلی‌ترین ویژگی فضای داخلی ایمجین را می‌توان 21 نمایشگر نصب شده روی داشبورد دانست. این نمایشگرها اندازه ای برابر با نمونه‌های به کار رفته در تلفن‌های همراه داشته و با انحنایی زیبا کنار هم جای گرفته‌اند.

کیا ایمجین

نیسان IMQ سومین عضو از خانواده IM نیسان

برخلاف دو عضو قبلی، کراس اوور نیسان IMQ بجای پیشرانه تمام الکتریکی، نیروی خود را از پیشرانه‌ای هیبرید دریافت می‌کند. این پیشرانه براساس تکنولوژی e-Power نیسان ساخته شده و از یک موتور برقی و یک موتور 1.5 لیتر توربوشارژ بنزینی تشکیل یافته است.

هر چهار چرخ نیسان به موتور برقی که توانایی تولید 335 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور را دارد، متصل هستند. با این حساب شاید بپرسید پس نقش موتور بنزینی چیست؟ در پاسخ باید گفت موتور بنزینی در واقع نقش ژنراتور را ایفا کرده و الکتریسیته لازم برای شارژ باتری نیسان IMQ را تولید می‌کند.

نیسان IMQ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =