هیوندای النترا

مدل‌هایی مانند هیوندا النترا یا آوانته از نمونه‌های شناخته شده در بازار جهانی است که در بازارهای آمریکا و اروپا نیز به راحتی به فروش می‌رود و از نظر ایمنی تمام تست‌های ایمنی معتبر آمریکا را با نمرات خوبی پشت سر گذاشته است.

نسل سوم هیوندا النترا که با نام هیوندا آوانته در اواخر دهه 80 شمسی وارد ایران شد، توانست با استایل جذاب خود جوانان ایرانی را شیفته خود کند. این سدان جمع و جور هیوندای که در بازار جهانی نیز در بین محبوب‌ترین سدان‌های بازار میان رده‌ها قرار دارد، با فضای داخل کابین مناسب و طراحی با ارگونومی بالا انتخاب بسیار خوبی برای خانواده‌ها محسوب می‌شد. در ایران نیز تا قبل از اعمال تحریم‌ها به بازار و بحران‌های اقتصادی سال‌های اخیر این خودرو در دسته سدان‌های میانرده بازار حضور داشت. اما حال با توجه به تورم‌های پیاپی بازار خودرو و افزایش روزانه قیمت خودروها،قیمت  هیوندای النترا نیز به بیش از 500 میلیون رسیده است و در دسته سدان‌های لوکس قرار می‌گیرد.

اما چیزی که در تمام این مدت باعث شده تا خریداران ایرانی در بازار سدان‌های آسیایی به سمت خرید هیوندا النترا روی بیاورند، آپشن ها و امکانات زیاد خودروهای هیوندا بود. هرچند خودروهای کره هنوز هم از لحاظ ایمنی و کیفیت موتور به پای خودروهای ژاپنی نمی‌رسند. اما عاملی که همیشه باعث وسوسه خریداران ایرانی می‌شود آپشن های زیاد کابین خودرو و ظاهر لوکس خودرو است که هر دو در هیوندا النترا نیز حضور دارد. اما باید دید که آیا این خودرو پس از استفاده‌های طولانی مدت نیز باز هم همین قدر جذاب است؟

میزان کیفیت و عمر قطعات هیوندا النترا چگونه است؟

تا دهه پیش اعتماد خریداران ایرانی به خودروهای هیوندای خیلی کم بود. البته حضور قدرتمند برندهای ژاپنی و آلمانی نیز به برندهای کره‌ای اجازه عرض اندام نمی‌داد و اساساً در اکثر موارد خودروهای هیوندای به دلیل کیفیت کمتر نسبت به این رقبا نادیده گرفته می‌شدند. اما با ورود مدل افسانه‌ای آزرا، هیوندا نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان خوش درخشید. عناوین برتر و جوایزی که این خودرو در سال‌های پیاپی از آن خود کرد نشاندهنده عصر جدیدی از کیفیت و ایمنی در هیوندای بود.

مدل‌هایی که از دهه 90 میلادی به بعد ساخته شدند، از موتورهای تولید شده توسط خود هیوندای بهره می‌بردند. هم اکنون نیز نسل ششم موتورهای هیوندای بر روی خودروهای آن قرار دارد. موتورهای ساخت کشور هیوندای شالوده‌ای از تجربیات هیوندا و تکنولوژی‌های ژاپن است. هرچند هنوز عمر و کیفیت موتورهای هیوندا به نمونه‌های ژاپنی نرسیده است. اما باز هم هیوندای با تلاش‌های خود در طول این سال‌ها توانسته تا حدودی به کیفیت آن‌ها نزدیک شود. در ساخت شاسی و بدنه نیز هیوندای با استفاده از تکنولوژی‌های میتسوبیشی ژاپن توانسته به کیفیت و استحکام خوبی دست پیدا کند و در تست تصادفات موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا نمره بالایی را نیز کسب کرد.

مدل‌هایی مانند هیوندا النترا یا آوانته از نمونه‌های شناخته شده در بازار جهانی است که در بازارهای آمریکا و اروپا نیز به راحتی به فروش می‌رود و از نظر ایمنی تمام تست‌های ایمنی معتبر آمریکا را با نمرات خوبی پشت سر گذاشته است. در اواخر دهه 80 میزان خرید هیوندای النترا (آوانته) در بازار ایران نیز به رقم قابل توجهی رسید و به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای لوکس بازار ایران تبدیل شد.

بنابراین از این آمار و ارقام می‌توان نتیجه گرفت که در دهه جدید هیوندای در کیفیت تولیدات خود پیشرفت‌های بسیاری داشته است و اکنون در میان 10 خودروساز برتر جهانی حضور دارد. با در نظر گرفتن سطحی نزدیک به کیفیت و عمر قطعات ژاپنی‌ها می‌توان گفت هیوندای در حال حاضر در آن سطح قرار دارد.

ارزیابی میزان استهلاک هیوندا النترا

با در نظر گرفتن مطالبی که گفتیم. قطعات اصلی هیوندا النترا که توسط خود هیوندای تولید می‌شود از کیفیت قابل قبولی در بازار جهانی برخوردار است. این موضوع بدین معنی است که اگر پس از خرید هیوندا النترا استانداردها و نکات مربوط به مواد مصرفی مانند روغن موتور مناسب، روغن گیربکس مناسب و بنزین مناسب را رعایت کنید، قطعاً تا سال‌ها خودرو شما بدون خرج خواهی ماند. اما اگر این موارد و نکات مربوط به رانندگی را در نظر نگیرید، ممکن است پس از مدت 2 یا 3 سال استفاده خودرو شما به خرج بیافتد.

اما از آن جهت که بازار خریدوفروش هیوندای النترا دست دوم نسل سوم هم هنوز در ایران رونق خوبی دارد می‌توان نتیجه گرفت که مراقبت صاحبان این خودرو جوابگو بوده و قطعات این خودروها هنوز هم قدرت کار کردن را دارند( اما نه مانند سابق).

منبع :‌ ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =