رکستون G4

پیگیری‌ها نشان می‌دهند هیچ‌ مشکل خاصی در فرآیند شماره‌گذاری محصولات سانگ‌یانگ وجود ندارد و خریداران آن‌ها می‌توانند به‌زودی خودروهایشان را به‌صورت پلاک‌شده دریافت کنند.

تابستان سال گذشته بسیاری از فعالان و کارشناسان صنعت خودرو تصور می‌کردند با برطرف شدن ممنوعیت واردات خودرو و ازسرگیری عرضه خودرو توسط شرکت‌های واردکننده، رکود و رخوت از بازار کنار می‌رود و باردیگر فضای رقابتی شکل می‌گیرد. ازهمین‌رو بسیاری از شرکت‌ها با معرفی و رونمایی محصولات جدید خود، نوید روزهای خوش را به مشتریان و مخاطبان خود دادند.
اما متاسفانه با تداوم ممنوعیت واردات خودرو و مشکلات پیش‌آمده در زمینه ترخیص خودروهایی که در گمرکات کشور وجود دارند، نابسامانی در بازار  رخ داد و همین موضوع سبب شد حجم قابل‌توجهی از مشتریان اقدام به پیگیری قانونی وضعیت خودروهای پیش‌خریدشده کنند و درپی‌آن میزان شکایت‌های خودرویی افزایش قابل‌توجهی یافت.

از همین‌رو به‌دلیل پیگیری موضوع توسط مراجع قضایی، حساب‌های مالی برخی شرکت‌ها تا مشخص شدن مشکلات و رفع نارضایتی مشتریان شاکی، مسدود شد و همین امر روند ترخیص خودروهای مانده در گمرکات را با کندی همراه کرد. زیرا شرکت‌های واردکننده باید مابه‌التفاوت ارزی، هزینه‌های گمرکی و عوارض را پرداخت کنند تا بتوانند مجوزهای لازم برای ترخیص خودروهای مانده در گمرک را بگیرند.

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت «رامک‌خودرو» که طی ماه‌های گذشته به‌دلیل عدم تحویل خودروهای سانگ‌یانگ شکایات متعددی داشت، سرانجام توانسته است پس از ماه‌ها تلاش، برخی خودروهای خود ازجمله «سانگ‌یانگ تیوولی» و «رکستون G4» را از گمرک ترخیص کرده و به مشتریان خود تحویل بدهد.

بر این اساس طی روزهای گذشته تصاویری از خودروهای مذکور روی خودروبر در خیابان‌ها منتشر شده است. اما باتوجه به اطلاعات به‌دست‌آمده، تاکنون فرآیند شماره‌گذاری این خودروها آغاز نشده و همچنان این خودروها در انتظار آغاز روند شماره‌گذاری هستند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهند هیچ‌ مشکل خاصی در فرآیند شماره‌گذاری محصولات سانگ‌یانگ وجود ندارد و خریداران آن‌ها می‌توانند به‌زودی خودروهایشان را به‌صورت پلاک‌شده دریافت کنند.


بر این اساس باید انتظار داشت طی ماه‌های آتی بازار خودروهای وارداتی دچار تغییر و تحول شود. زیرا باتوجه به حجم خودروهای ترخیص‌شده می‌توان انتظار داشت با آمدن تیوولی به بازار، رقابت داغی میان این کراس‌اوور کره‌ای و پژو 2008های مونتاژی شکل بگیرد. رنوکپچر نیز از دیگر رقبای تیوولی است که شاید در ماه‌های آینده همزمان با عرضه تیوولی‌های جدید، با کاهش قیمت همراه شود.

از سوی دیگر، با آمدن سانگ‌یانگ رکستون G4 به بازار، باید شاهد تحولات اساسی در رده خودروهای شاسی‌بلند باشیم. زیرا درحال‌حاضر هیچ‌ خودرو صفر کیلومتری در این رده در بازار وجود ندارد و رکستون‌جی4 می‌تواند رقابتی نزدیک را با خودروهایی همچون تویوتا لندکروزر پرادو، لندکروزر شش‌سیلندر، تویوتا فورچونر و کیا موهاوی آغاز کند.

همچنین فوتون‌ساوانا نیز به‌دلیل داشتن شاسی‌ مستقل و همچنین پیشرانه چهارسیلندر دولیتری و سیستم چهارچرخ‌متحرک می‌تواند با این خودرو کره‌ای رقابت کند. علاوه‌بر آن می‌توان از دیگر رقبای چینی این خودرو به هاوال H9 اشاره کرد که نسل جدید ان چند ماهی است توسط بهمن‌موتور به‌صورت محدود راهی خیابان‌ها شده است. با این حال می‌توان گفت عرضه محصولات سانگ‌یانگ به بازار می‌تواند پیامدهای مثبتی به همراه داشته باشد. 

اما نکته قابل‌توجهی که در این میان وجود دارد، عدم قیمت‌گذاری این خودرو در بازار آزاد است. به‌عبارت‌دیگر تاکنون اطلاعاتی از دعوتنامه‌های تکمیل‌وجه این خودرو منتشر نشده است و قیمت تمام‌شده این خودرو مشخص نیست. سانگ‌یانگ رکستون G4 از یک پیشرانه چهارسیلندر دولیتری مجهز به سیستم توربوشارژ بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 222 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 350نیوتون‌متر در 1500 دور در دقیقه را دارد. این نیرو به کمک جعبه‌دنده 6 سرعته اتومایتک به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می‌شود.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل 9ایربگ در 13 نقطه، رادار جلو جهت پیشگیری از تصادف، سیستم ترمزگیری اتوماتیک AEB، ترمز پارک‌برقی، EBP به همراه سیستم نگهدارنده اتوماتیک، سیستم ترمز ضدقفل ABS چهارکاناله به همراه سیستم الکترونیکی تقسیم نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESP همراه با سیستم کنترل هرزگردی چرخ ها TSC، سیستم فعال ضدواژگونی خودرو ARP، سیستم کمکی پایین آمدن از سراشیبی HDC، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی HAS، چراغ‌های فلاشر هشداردهنده اتوماتیک در ترمزگیری‌های شدید و ناگهانی ESS، مانیتور 8اینچی لمسی، سیستم صوتی مجهز به 6اسپیکر و دکمه‌های کنترل روی فرمان، شیفتر تعویض از روی دسته‌دنده و فرمان، فرمان‌برقی حساس‌به سرعت، گرمکن فرمان به همراه کاور تمام‌چرم، دوربین 360درجه با نمای سه‌بعدی، کروزکنترل هوشمند، در صندوق عقب هوشمند اتوماتیک، سیستم هوشمند ورود به خودرو به همراه دکمه استارتر موتور، پشت‌آمپر سوپرویژن و کامپیوتر سفری مجهز به مانیتور 7اینچی TFT، نمای دوربین عقب مجهز به خط‌کشی مجازی سه‌گانه AVM، سنسور باران و سنسور روشنایی چراغ‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و ... اشاره کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی طالبی AE ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    بعد از ۳سال از گذشت ثبت نام ما شرکت رامک خودرو آرزوی بسیاری از ما وزن بچه هایمان رابه تباهی کشاندوانهم با۴برابر قیمت که درهمان موقع ثبت نام با اختلاف ۵ ملیون از بازار آزاد میخریدیم
  • Hamid ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    2 0
    بهتر از رکستون تو بازار ایران فعلا نیست
  • شایان IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    0 0
    امیدوارم دولت محترم باتوجه به وعده های عالی وهمکاری رییس محترم قوه قضاییه بعدازچندماه وضمن قبول اشکالات خودروها راباقیمت مناسب همان سال ثبت نام تحویل دهندممنون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =