هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو

روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، هجـدهمین نمایشگاه قطعات خودرو شروع به‌کار کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،همزمان با آغاز  این نمایشگاه ما نیز برای پوشش خبری و بازدید به آنجا رفتیم تا با برخی مشکلات قطعه‌سازی که سبب شد در یکسال گذشته صنعت خودرو نیز با چالش‌هایی مواجه شود، بیشتر آشنا شویم. نخستین روز نمایشگاه، با استقبال کمی مواجه بود که البته شرکت‌کنندگان امیدوارند در روزهای آینده افراد بیشتری از این نمایشگاه بازدید کنند.

نکته مهم این‌است که هنگام بررسی قطعات متوجه خواهید شد کیفیت آن‌ها چقدر کاهش یا افزایش یافته است. البته نباید این نکته را فراموش کرد برخی شرکت‌ها با دست‌پر به استقبال نمایشگاه آمده بودند. از برخی  غرفه‌های نمایشگاه‌گزارش مختصری تهیه کرده‌ایم که در ادامه از نظر می‌گذرانیم.

مالکان تیوولی نگران رادیاتور نباشند، زیرا «کوشش رادیاتور» آن را تامین کرده است. رادیاتور خودرو یکی از قطعات مهم خودرو محسوب می‌شود و وظیفه کاهش دما و تسهیل عملکرد تولید نیرو و احتراق را در پیشرانه بر عهده دارد. یکی از شرکت‌‎های بزرگ تولیدکننده رادیاتور در ایران، شرکت «کوشش‌رادیاتور» است.

این شرکت امسال دو محصول جدید یعنی رادیاتور خودرو «سانگ‌یانگ تیوولی» و رادیاتور «پژو 2008» را نهایی و داخلی‌سازی کرده است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده رادیاتور خودروهای سواری و سنگین پیشتاز عرصه نوآوری و عرضه جدید محصولات است. همچنین «کوشش‌رادیاتور» برخی رادیاتورهای محصولات ام‌وی‌ام را به سبد محصولات خود افزوده است. 

 خرید قطعه اصلی و باکیفیت یکی از چالش‌هایی است که همواره مالکان خودروها با آن مواجه هستند. ازجمله شرکت‌های فعال در عرصه تامین و عرضه لوازم‌یدکی خودروهای تولید داخل شرکت «بی‌نی‌سی» است.

این شرکت با ارائه گارانتی و ضمانت اصل بودن کالا و عرضه برندهای معتبر حضور سی‌ساله در تامین و عرضه لوازم یدکی دارد.

شرکت «بی‌نی‌سی» با عرضه قطعات جلوبندی، مصرفی، بدنه، پیشرانه، گیربکس و باتری امسال با دست پر در نمایشگاه حضور یافت.  
 

قطعات جلوبندی ازجمله محصولاتی هستند که در یک‌سال گذشته در بازار و باتوجه به تعدد قطعات با برندهای مجهول، سهم قابل‌توجهی از قطعات بی‌کیفیت را به خود اختصاص داده‌اند. به‌عنوان‌مثال خرابی‌های پی‌درپی قطعات جلوبندی به‌دلیل کیفیت پایین محصول مورداستفاده است.

در نمایشگاه شیراز شرکت «زمردیدک»، تولیدکننده قطعات جلوبندی خودروهای داخلی، بسیار فعال حضور یافت. در گام اول، از قطعات موجود در غرفه بازدید کردیم. اگر تجربه‌ای در زمینه تعمیر و خرید قطعات داشته باشید، متوجه خواهید شد کیفیت قطعات این شرکت نه‌تنها با افت مواجه نبوده بلکه در حال افزایش است.

مواداولیه موردنیاز «زمردیدک» از آلمان، کره، مالزی و ژاپن تامین شده و این قطعات براساس استانداردهای روز تولید می‌شوند. نکته قابل‌توجه آنکه این شرکت به زنجیره تامین‌کنندگان قطعات خودروهای شرکت سایپا نیز پیوسته است.

آخرین قطعه‌ای که زنجیره احتراق موتور را کامل می‌کند و تاثیر فراوانی در کاهش یا افزایش قدرت خودرو دارد، شمع است و متاسفانه برخی مالکان نسبت‌به این قطعه مهم بی‌توجه هستند.

شرکت «کارخانجات لوازم اتومبیل ایران» با نیم‌قرن سابقه، تکنولوژی خود را به موازات توسعه صنعت خودرو توسعه داده است و با برند «شمع‌نور» آن را روانه بازار می‌کند.

محصولات این کمپانی شامل انواع شمع استاندارد، سوپر رزیستوری بایک، دو و سه الکترود است. اخیرا این شرکت تولید شمع‌هایی با عمرطولانی را آغاز کرده است. دانش فنی تولید این شمع‌ها مربوط به رابرت بوش آلمان بوده و بهره‌گیری از مواد اولیه باکیفیت توأم با دانش فنی سبب شده است تامین‌کننده خودروسازان داخلی باشد.

از محصولات جدید این شرکت می‌توان به تولید وایرهای شمع و شمع‌های مخصوص موتورسیکلت اشاره کرد که قرار است در ماه‌های آینده به بازار عرضه شود. 

لنت ترمز یکی از قطعات فوق ایمنی است که وظیفه کاهش یا توقف خودرو را برعهده دارد. متاسفانه در یک‌سال گذشته بازار این قطعه به‌دلیل عدم واردات و تحریم‌ها، با تعدد قطعات مجهول و بی‌کیفیت تقلبی مواجه شد.

در نمایشگاه قطعات خودرو شیراز شرکت «ژرمن‌تکس» به‌عنوان یکی از فعالان واردکننده لنت به ایران علاوه‌بر حضور و معرفی محصولات خود به بازدیدکنندگان از این غرفه، اطلاعاتی درخصوص اهمیت لنت‌ترمز و خریداری آن، باتوجه به نوع و برند و... ارائه کرد.

محصولات این شرکت عمدتا برای خودروهای داخلی، کره‌ای و چینی هستند. نکته مهم آنکه این قطعات تاییدیه شرکت‌های خودروساز فرانسوی و اروپایی را کسب کرده‌اند.

 تولید قطعات خودرو در شرایط فعلی که صنعت خودرو با مشکلات عدیده مواجه است، ازجمله بزرگ‌ترین چالش‌های خودروسازی است. شرکت «سوخت آما » به‌عنوان یک شرکت تولیدکننده و واردکننده سهم قابل‌توجهی از تامین قطعات در خطوط تولید خودروسازان و بازار افترمارکت را به خود اختصاص داده است.

«سوخت آما» نخستین شرکت دریافت‌کننده نشان استاندارد برای انواع پمپ‌روغن (اویل‌پمپ) و تنها دارنده این نشان برای انواع پمپ‌آب (واتر پمپ) است.

این شرکت اخیرا محصولات جدیدی مانند اسبک‌های پیشرانه خودروهای تی‌یو3 و تی‌یو5 را طراحی و تولید کرده است و به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد.

همچنین پروژه‌های تولیدی برای عرضه انواع لنت ترمز را نیز در دستور کار خود دارد. از سایر تولیدات این شرکت می‌توان به دریچه گاز، پایه فیلتر روغن، کارتر و شمع اشاره کرد. 

«رایان‌خودرو» به‌عنوان اولین تولیدکننده دستگاه‌های عیب‌یاب و تجهیزات تعمیرگاهی، امسال در نمایشگاه شیراز به معرفی دو محصول جدید خود پرداخت. یکی از مشکلات روند تعمیر ECU خودرو، عیب‌یابی و تست آن است.

«رایان‌خودرو» یک دستگاه شبیه‌ساز را طراحی و تولید کرده است که تمام فرآیند عیب‌یابی و تست را برای تعمیرکاران تسهیل خواهد کرد.

دومین محصول جدید این شرکت دستگاه تنظیم فرمان سه‌بعدی است و به‌وسیله تکنولوژی بینایی‌سنجی، تمام زوایای «تو-این»، «تو-اوت» و کمبرها را اندازه می‌گیرد و به تکنسین اعلام می‌کند و قابلیت اندازه‌گیری رینگ‌ها را نیز دارد.

این دستگاه مانند مشابه آمریکایی خود طراحی شده و می‌توان‌ گفت از توانایی بیشتری نیز برخوردار است. محصولات این شرکت طراحی و تولید داخل براساس نیازهای بازار است.
 

تسمه یکی از قطعات مصرفی مهم در خودرو است و اگر دچار مشکل شود، عملکرد خودرو را با اختلال مواجه خواهد کرد. ازجمله شرکت‌هایی که در زمینه واردات تسمه فعالیت دارد، شرکت «قطعه‌گستربارمان‌کیمیا» است.

این شرکت به‌عنوان نماینده رسمی و انحصاری خدمات پس از فروش تسمه‌های کانتیتیچ Contitech  آلمان در بازار لوازم یدکی خودرو ایران فعالیت دارد.

باتوجه به افزایش قطعات بی‌کیفیت و تقلبی در بازار، این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک محصولات خود را بابرچسب‌ها و هولوگرام‌های خاص ارائه دهد تا مشتریان از اصالت و کیفیت کالا اطمینان‌خاطر داشته باشند.

البته مالکان خودرو نیز نباید فراموش کنند خریداری تسمه‌های ارزان در بازار به‌خصوص تسمه‌تایم، می‌تواند موجب تحمیل هزینه‌های هنگفت تعمیر به مالک شود. به‌همین‌دلیل ضروری است درخصوص خرید تسمه بیشترین میزان دقت را به برند و کیفیت آن داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =