تایر سازان معتبر

بدون‌ تردید یکی از عوامل ایجادکننده صدا در اتاق خودرو، لاستیک است. بنابراین تعدادی از تولیدکنندگان تایر سعی کرده‌اند با استفاده از فوم‌هایی درون تایرهایشان از ایجاد صداهای اضافه جلوگیری کنند.

به گزارش «اخبار خودرو» ، خودروهای برقی باعث شده‌اند تایرسازان هر روز بیشتر به فکر کاهش صدای تماس لاستیک با سطح جاده باشند. ازسوی‌دیگر مالکان خودروها نیز به‌دنبال آسایش بیشترند و به‌همین‌دلیل تولیدکنندگان خودرو همواره به دنبال روش‌هایی هستند که صدای داخل اتاق خودرو را کاهش دهند. بدون‌تردید یکی از عوامل ایجادکننده صدا در اتاق خودرو، لاستیک است. بنابراین تعدادی از تولیدکنندگان تایر سعی کرده‌اند با استفاده از فوم‌هایی درون تایرهایشان از ایجاد صداهای اضافه جلوگیری کنند.

روش افزودن فوم به تایر

هر یک از تولیدکنندگان تایر، روش‌های خاص خود را در بازاریابی محصولاتشان دارند و سعی می‌کنند میزان صدا را کاهش دهند، اما تقریبا تمام آن‌ها به روشی یکسان عمل می‌کنند. پس از آن‌که لاستیک درون قالب عمل‌آوری شد، یک لایه ضخیم از فوم عایق درون جداره داخلی لاستیک چسبانده می‌شود. این لایه می‌تواند به صورت یک لایه پیوسته باشد یا از چند مقطع کوتاه‌تر ساخته شود.

تایرهای ساکت را چگونه شناسایی کنیم؟

از آن‌جاکه در روش فوق،‌ بی‌صدا کردن تایر پس از تولید انجام می‌شود،‌ محصولاتی که به این روش تولید شده‌اند، از نظر کاهش میزان صدا با هم یکسانند. به همین دلیل، شماره شناسایی لاستیک (DOT TIN) در یک لاستیک با خاصیت کاهش صدا می‌تواند با یک لاستیک استاندارد مشابه یکسان باشد.

برای آن‌که بتوان لاستیک‌ها را بدون باز کردن از روی چرخ شناسایی کرد، تولیدکنندگان معمولا یک نشان روی جداره لاستیک درج می‌کنند. تولیدکنندگانی که لاستیک‌های کاهش‌دهنده صدا را تولید می‌کنند، برای فناوری به‌کاررفته در تولیداتشان نام‌های ویژه‌ای را  انتخاب کرده‌اند.
 
 تفاوت تکنولوژی‌های کاهش صدای تایر

برای کسب موثرترین نتایج، تایرسازها توصیه می‌کنند در تمام چرخ‌های خودرو از تایرهای دارای خاصیت کاهندگی صدا استفاده شود. اگر خودرو شما هنگام تحویل از کارخانه دارای این نوع لاستیک‌ها باشد ولی هنگام تعویض تایرها سراغ محصولات معمولی بروید، ‌باید منتظر شنیدن صدای حرکت چرخ‌ها روی سطح جاده در اتاق خودرو باشید.

 ازآنجاکه تایرهایی با ویژگی‌های کاهش صدا تولید می‌شوند، شما می‌توانید انواع مختلفی از این لاستیک‌ها را از نظر نوع فوم به‌کاررفته در تولید تایر، عرض، رنگ، پیوستگی و حتی جایگاه فوم را در آن‌ها ببینید.

هرچند به نظر می‌رسد این تنوع به نوعی اتفاقی بوده‌ اما واقعیت این است که همگی به صورت عمدی و هدف‌مند تولید شده‌اند و تولیدکنندگان، سایز ایده‌آل، سبک و محل قرارگیری فوم در این لاستیک‌ها را طراحی کرده‌اند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =