تایر

شیوع ویروس کرونا در چین،‌ کارخانه‌های تایرسازی این کشور را به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده تایر دنیا تعطیل کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،  شیوع ویروس کرونا در چین،‌ کارخانه‌های تایرسازی این کشور را به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده تایر دنیا تعطیل کرد. اتفاقی که روند تولید و تامین تایر در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده به‌دلیل قطع زنجیره تامین در برخی موارد،‌حتی منجر‌به توقف تولید بعضی خودروها در قاره‌های دیگر شده است. 
پنجم فوریه سازمان سلامت جهانی (WHO) اعلام کرد ۲۴هزارو۵۵۴ مورد از ابتلا به ویروس COVID-19 در ۲۵ کشور جهان تایید شده است و همین خبر باعث شد نگرانی‌هایی در کارخانه‌های چین که می‌توانند یکی از مکان‌های احتمالی برای شیوع بیماری باشند، ایجاد شود. کارگران این کارخانه‌ها همچون سایر مردم مناطق حساس چین به‌جای فعالیت در کارخانه، در خانه خود محبوس شده‌اند و به این ترتیب چرخ تمام صنایع چین خوابیده است. چین که میزبان بیش‌از ۹۰درصد مبتلایان از نخستین روز شیوع تا امروز بوده، تمام تلاش خود را به کار بسته تا انتشار آن را متوقف و با رویکرد صحیح در مقابل این ویروس، آن را ریشه‌کن کند. در نتیجه حمل‌ونقل در حداقل ۱۰شهر به طور کامل متوقف  و تجمعات بیش‌از ۵‌نفر ممنوع اعلام شده است. 
به این ترتیب نه تنها کارخانه‌ها، حتی کارگاه‌های تولیدی در‌ چین هم نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند. 
توجه داشته باشید از لحاظ حجم، چین توانسته است خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایر معرفی کند. اگرچه همزمان با تایرسازهای چینی، خودروسازان چینی هم تعطیل شده بودند و مشکلی از بابت تامین تایر برای خودروهای سواری وجود نداشت. اما کارخانه‌هایی که در خارج مرزهای چین منتظر رسیدن قطعات لازم برای تولید تایر برای سایر خودروها بودند، صدمات زیادی را متحمل شدند. به‌هرسوی برای تولید هر قطعه نیاز به مواد اولیه آن است و اگر فقط یک قطعه تامین نشود، کل خروجی کارخانه به صفر می‌رسد. به‌عنوان‌مثال تامین‌کننده اصلی سوپاپ‌های بادکردن تایرهای یک تایرساز آمریکایی چینی‌ها بودند که با تعطیل شدن آنها آمریکایی‌ها هم خط‌تولید را تعطیل کرده‌اند. 
ازسوی‌دیگر همین تایرساز آمریکایی وظیفه تامین تایرهای اولیه یا OE یک خودروساز آلمانی را برعهده داشته که با نرسیدن تایرها، مجبور است زمان زیادی را برای پیدا کردن تایرهای جایگزین صرف کند. اگرچه تایرهای چینی به‌طور مستقیم زیر چرخ خودروهای مطرح و پرفروش دنیا نمی‌روند اما در بین موتورسیکلت‌سازان تولیدکنندگانی وجود دارند که به واردات تایرهای چینی وابسته بودند. 
ازجمله این کارخانه‌ها می‌توان به TVS هندوستان اشاره کرد که مسئولان  این شرکت در اعلامیه اخیر خود مدعی شدند که ویروس‌کرونا زنجیره تامین آنها را فلج کرده، چراکه تعداد زیادی از قطعات کلیدی آنها از چین تامین می‌شده است. براساس تخمین‌ها این ویروس می‌تواند تا ۳۰درصد بر واردات تایر در هندوستان تاثیر بگذارد و اتحادیه تولیدکنندگان قطعات هند هم مدعی شده که حدود ۴میلیاردو۲۰۰میلیون‌دلار از قطعات خودرو و موتورسیکلت مورد نیاز از چین وارد می‌‌شود که ویروس کرونا می‌شود که تاثیر زیادی بر این حجم گذاشته شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =