بورس

شرکت پارس‌خودرو در نظر دارد ۲.۶۳درصد سهام شرکت تولیدی موتور گیربکس و اکسل سایپا (مگاموتور) با سرمایه ۱۶۳.۶میلیارد تومانی را به‌صورت یک‌جا و نقد از طریق مزایده واگذار کند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی راهی متضاد را طی کردند؛ از یک‌سو ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد، لنت‌ترمز ایران و بهمن‌دیزل مثبت شدند و در مقابل نمادهای سایپا، صنایع ریخته‌گری ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، چرخشگر، سایپا آذین، مهرکام پارس، قطعات اتومبیل ایران، نیرومحرکه و الکتریک‌خودرو شرق منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 105هزار نوبت معاملاتی، 691میلیون سهم به ارزش 436میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 65هزارو511 میلیارد تومان شد.

   پارس‌خودرو فروشنده شد
شرکت پارس‌خودرو در نظر دارد ۲.۶۳درصد سهام شرکت تولیدی موتور گیربکس و اکسل سایپا (مگاموتور) با سرمایه ۱۶۳.۶میلیارد تومانی را به‌صورت یک‌جا و نقد از طریق مزایده واگذار کند. به این ترتیب، ارزش پایه کل شرکت ۲.۹هزارمیلیاردتومان و ارزش کل سهام قابل واگذاری ۷۶.۶میلیاردتومان تعیین شده است و اشخاص حقیقی و حقوقی که تمایل به شرکت در مزایده دارند، باید معادل ۵درصد از ثمن معامله معادل ۳.۸میلیارد تومان را به‌عنوان سپرده شرکت در مزایده سپرده‌گذاری کنند. بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس تهران دیروز با کاهش 18هزار واحدی در تراز 505هزارو812 واحدی قرار گرفت.

   سردرگمی بازارها به‌دلیل کرونا
به نظر می‌رسد با تکیه بر عواملی مانند کرونا؛ رویه جدید حجم مبنا، بازارهای جهانی و قیمت ارز، فعالان بازار سهام روزهای ابتدایی هفته جاری را با سر درگمی روبه‌رو خواهند بود. این درحالی است که در بازار ارز، وضعیت شوک‌های مقطعی نیز روند رشد قیمت‌ها را کند نکرده است. هرچند صدور مجوز کمک‌های بشردوستانه آمریکا به ایران، افت مقطعی نرخ ارز را به دنبال داشت اما در ادامه مجددا افزایش نرخ ارز رخ داد و به نظر می‌رسد نوسان مثبت قیمت‌ها در بازار ارز ادامه‌دار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =