کد خبر: 227815
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
واردات خودرو

لایحه بودجه سال آینده که هم اینک به شورای نگهبان ارائه شده، در یکی از بندهای الحاقی خود، واردات خودرو را به صورت مشروط مجاز کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از گمرک، در شرایطی که دولت در لایحه ابتدایی خود برای سال آینده، درآمدی از محل واردات خودرو ندیده بود، هم اینک کمیسیون تلفیق در متن لایحه بودجه سال آینده که به شورای نگهبان ارائه کرده، واردات مشروط خودرو را در نظر گرفته است.

در بند الحاقی ۷ ذیل تبصره ششم این لایحه آمده است: «در سال ۱۳۹۹ واردات خودروهای سبک و سنگین (با اولویت خودروهای ترکیبی (هیبریدی)» و ماشین آلات معدنی و راه سازی با ارز منشأ خارجی، طبق قوانین و مقررات مجاز است».

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    3 1
    شاید این واردات هم برای آدم های خاص باشه نه برای ما
  • یک شهروند FR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    0 0
    ابنجانب دیگر به این واردکنندگان و دولت در خصوص واردات خودرو هیچ اعتماد و امیدی ندارم ، هزینه سنگینی برای پیش خریدخود و از داتیس خودرو پرداختم ، این شرکت خوددوی ولووی مرا که تعهد سال ۹۶ بود ، وارد نکرد ، به فرض که واردات هم آزاد شود ، با تعرفه حدود ۱۰۰ درصد و نرخ ارز ۱۵ یا ۱۶ هزار تومانی در سال ۱۳۹۹ ، قیمت خوددو چند برابر خواهد شد .....اگر قرار باشه قیمت خوددوی ۲۰۰ میلیونی سال ۹۶ چند برابر شود ، همان بهتر که واردات خودرو ممنوع باشد ، تا این دولت منتی بر مردم نگذارد .... باز هم همه چی برای شهروندان درجه اول و مرفهین بی درد خواهد بود.
  • دارکوب IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    0 0
    واردات خودرو در شرایط بحران اقتصادی نباید آزاد شود ، برخی واردکنندگان کلاهبردار هنوز موفق به ایفای تعهدات فروش و پیش فروش خودرو مربوط به سالهای ۹۶ و ۹۷ نشده اند .... وقتی مملکت با مشکل مواجه است ، چرا باید ارز به واردات کالایی مثل خودرو و امثالهم تخصیص یابد .... اگر می تواستند به مردم لطف کنند چرا سال ۹۶ و ۹۷ اینکار را نکرده اند .... با توجه به افزایش نرخ ارز و تعرفه واردات خودرو که سبب چند برابر شدن قیمت خودرو خواهد شد ، ابن حرکت در ایت زمان به نفع اکثریت مردم نیست .... فقط به نفع واردکنن‌گانی خواهد بود که خودرو در داخل و خارج کشور دپو کرده اند تا به قیمت گزاف بفروشند و مردم را چپاول کنند
  • کامبیز FR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    0 0
    تز این حرف ها زیاد می زنند ، واردات خودرو با این تعرفه و نرخ ارز چه نفعی برای مصرف کننده واقعی داره ، وقتی قرار باشه قینت خودروی ۲۰۰ میلیونی سال ۹۶ به چند برابر افرایش پیدا کنه .... نباید واردات آزاد بشه ....آزاد سازی واردات کالای غیر ضروری یعنی خیانت به مردم.... چرا پول مردم باید برود به جیب یک مشت ... و واردکننده....
  • یک شهروند IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    من که باور نمی کنم واردات خودرو تو این شرایط آزاد بشه ، تازه اگر آزاد شه ، با این تعرفه و نرخ ارز ، خودرو با چه قیمتی به دست مردم خواهد رسید؟! نباید واردات آزاد شه .... وارد کننده ها منتفع میشوند و دولت ... چه نفعی برای مردم داره؟!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =