بورس

وضعیت بورس تهران در سالی که گذشت بسیار استثنایی و رشد بیش‌از 200درصدی شاخص کل بورس تهران مؤید این موضوع بود که بازار سهام در سال 98 پربازده‌ترین بازار کشور بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، وضعیت بورس تهران در سالی که گذشت بسیار استثنایی و رشد بیش‌از 200درصدی شاخص کل بورس تهران مؤید این موضوع بود که بازار سهام در سال 98 پربازده‌ترین بازار کشور بود. از سوی دیگر، نقدینگی قدرتمند و هوشمندی که وارد بازار شد، نشان‌دهنده اقبال بیش از حد مردم به بورس بود. در این رابطه می‌توان گفت پولی که مردم به بورس آوردند، اندازه بازار را به بیش‌از سه‌برابر افزایش داد.
   حفظ نقدینگی موجود در بورس
می‌توان پیش‌بینی کرد در سال آینده نیز به‌دلیل افزایش تورم و وضعیت نامشخص بازارهای موازی ازجمله سکه، طلا، ارز، خودرو و مسکن، نقدینگی موجود همچنان در بورس حفظ شود و رشد فزاینده بورس تهران در سال آتی نیز ادامه داشته باشد. 
بر اساس این گزارش، گروه خودرویی طی سال 98 در بورس تهران به‌عنوان یکی از لیدرهای اصلی بازار سهام توانست عملکرد بسیار خوبی از خود به 
نمایش بگذارد.

   چشم‌انداز دو نماد اصلی گروه خودرویی
دو نماد ایران‌خودرو و سایپا به‌عنوان شرکت‌های اصلی این صنعت، با توجه به افزایش سرمایه خود توانستند اوضاع بسیار خوبی را در یک سال گذشته سپری کنند و نقدینگی بسیار خوبی را به خود جذب کنند. 
قیمت این دو سهام در این چند وقت با افزایش بسیار زیادی روبه‌رو بود، به‌طوری‌که قیمت سهام ایران‌خودرو از محدوده 270 تومان در ابتدای سال به حدود 1200 تومان رسید. 
این وضعیت خوب در مورد سایر نمادهای این گروه به‌خصوص قطعه‌سازان نیز وجود دارد و آن‌ها هم توانستند در سال جاری رشد بسیار زیادی را تجربه کنند و اگر در سال آینده روند روبه‌رشد بازار سهام به‌طور کلی ادامه داشته باشد، نمادهای خودروساز و قطعه‌ساز نیز می‌توانند همچنان بر مدار صعود حرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =