بورس

روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، اکثر نمادهای این صنعت بورسی روند مطلوبی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که شرکت‌های زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، نیرومحرکه، فنرسازی زر، چرخشگر، بهمن‌دیزل، کمک‌فنر ایندامین، لنت ترمز ایران، تولیدمحور خودرو و سازه‌پویش سبزپوش شدند.

به گزارش «اخبار خودرو​»، روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، اکثر نمادهای این صنعت بورسی روند مطلوبی را پشت سر گذاشتند، به‌طوری‌که شرکت‌های زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، نیرومحرکه، فنرسازی زر، چرخشگر، بهمن‌دیزل، کمک‌فنر ایندامین، لنت ترمز ایران، تولیدمحور خودرو و سازه‌پویش سبزپوش شدند و در مقابل نمادهای پارس‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، رادیاتور ایران، محورسازان ایران‌خودرو و مهندسی نصیرماشین نیز منفی خوردند. همچنین دیروز در معاملات گروه خودرویی طی 79هزار نوبت معاملاتی، 558میلیون سهم به ارزش412میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ‌بر 83هزارو573 میلیارد تومان شد.

  میزان افزایش سرمایه ایران‌خودرو و سایپا
نماد دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در حالی همچنان در بورس متوقف مانده است که در روزهای رونق بورس، سهامداران این دو شرکت پیگیر زمان بازگشت آن‌ها به تابلو معاملات هستند. ایران‌خودرو بعد از دریافت مجوز افزایش سرمایه 1872 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در روز 27 اسفندماه با برگزاری مجمع فوق‌العاده آنلاین، سرمایه اسمی را از از 1.53 هزارمیلیارد به 30.1 هزارمیلیارد تومان رساند و به بزرگ‌ترین شرکت بورسی از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل شد. سایپا هم در روز 28 اسفندماه با اعمال افزایش سرمایه 398 درصدی، سرمایه اسمی را از 3.9 هزارمیلیارد به 19.5 هزارمیلیاردتومان رسانده است.

  در انتظار مجوز اِعمال و اعلام
علی‌اکبر خادم، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس در این باره گفت: «طبق ضوابط و مقررات، بازگشایی نماد شرکت‌ها بعد از افزایش سرمایه بیش از 200درصدی منوط به ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت‌هاست و ایران‌خودرو و ساپیا، هنوز به دلیل لزوم اخذ مجوز از سازمان خصوصی‌سازی و عدم برگزاری جلسات به علت شرایط کرونایی، نتوانسته‌اند مجوز لازم را دریافت کنند. اما به نظر می‌رسد جلسه هیات واگذاری سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته برگزار شده و مصوبه لازم برای صدور مجوز افزایش سرمایه ایران‌خودرو و سایپا صادر شده است.»
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =