بورس

سهام‌داران گروه خودرویی این روزها چشم‌انتظار بازگشایی مجدد نمادهای ایران‌خودرو و سایپا هستند و احتمال دارد این دو شرکت در هفته جاری به تابلوی معاملاتی بازگردند.

 به گزارش «اخبار خودرو​»،سهام‌داران گروه خودرویی این روزها چشم‌انتظار بازگشایی مجدد نمادهای ایران‌خودرو و سایپا هستند و احتمال دارد این دو شرکت در هفته جاری به تابلوی معاملاتی بازگردند. این درحالی است که در دادوستدهای بازار سهام طی ‌روز چهارشنبه هفته گذشته نمادهای پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، صنایع ریخته‌گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری رنا، نیرومحرکه، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، بهمن‌دیزل، مهندسی نصیرماشین، موتورسازان تراکتورسازی ایران و تولید محور خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای رادیاتور ایران و لنت ترمز ایران منفی خوردند. 
همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در گروه خودرویی طی 30هزار نوبت معاملاتی، 237میلیون سهم به ارزش 230میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 87هزار میلیارد تومان شد.

   حال سایر نمادهای خودرویی هم خوب است!
به نظر می‌رسد اگر ایران‌خودرو و سایپا بتوانند در قیمت‌های منطقی باز شوند، می‌توان این انتظار را داشت که آن‌ها حداقل رشد 30درصدی را تجربه کرده و عقب‌افتادگی خود از بازار را جبران کنند. حال باید دید چه زمانی و با چه قیمتی این دو نماد دوباره مورد معامله قرار می‌گیرند. از سوی دیگر، وضعیت سایر نمادهای گروه خودرویی خوب است و با توجه به این‌که از ابتدای سال تاکنون کلیت بازار سهام روند صعودی را در پیش گرفته، نمادهای خودرویی و قطعه‌ساز نیز این روند صعودی را پشت سر گذاشتند.

   بنیادی‌ها؛ کاهنده ریسک سرمایه‌گذاری
برخی کارشناسان معتقدند تا زمانی‌که این نقدینگی قدرتمند در بازار سهام وجود داشته باشد، می‌توان انتظار داشت بورس تهران به روند درخشان خود ادامه دهد و به دلیل عدم جذابیت بازارهای موازی ازجمله سکه، طلا و ارز همچنان سیر نقدینگی به بورس سرازیر خواهد بود. اما نکته مهم این است که تازه‌واردان بورسی به‌سوی شرکت‌های بنیادی و بزرگ بروند تا ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =