چین

پس از ایالات‌متحده چین نیز در روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد برای استاندارد جدید سطح 6 «China VI» برای خودروهای سواری فرصت شش‌ماهه به‌خودروسازان خواهد داد.

  به گزارش «اخبار خودرو​»،پس از ایالات‌متحده چین نیز در روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد برای استاندارد جدید سطح 6 «China VI» برای خودروهای سواری فرصت شش‌ماهه به‌خودروسازان خواهد داد. بنابراین الزام رعایت این استاندارد به‌روز اول جولای موکول شده است. این تاخیر پس از درخواست‌‌هایی که از سوی آژانس‌های مختلف تحلیل ‌بازار از دولت برای حمایت از صنعت‌خودرو چین درشرایط حساس فعلی صورت گرفته بود، پذیرفته شد و براساس تحقیقات، شرایط فعلی باعث شده اقتصاد چین 8/6 درصد کوچک‌تر شود. 
باوجود اینکه این استاندارد را معادل با یورو 6 دراروپا می‌دانند، اما اجرا کردن همین استاندارد قرار است در دو فاز صورت پذیرد که براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، چین درسال ۲۰۲۳ به‌طور کامل استاندارد سطح 6 خود را رعایت خواهد کرد. دولت این کشور می‌داند که برای ارتقای سطح آلایندگی خودروها از سطح ۵ «China V» لازم است تغییراتی در تکنولوژی استفاده‌شده در خودروها و همچنین روغن‌موتور مصرف‌شده در آن‌ها رخ دهد. با این وجود درفاز نخست این برنامه قرار است بیش از ۱۶ منطقه از جمله بزرگ‌ترین شهرهای این کشور همچون شانگهای و پکن الزام رعایت این استاندارد را درنظر بگیرند. بنابراین از ابتدای ماه جولای تنها خودروهایی حق فروش در این مناطق را خواهند داشت که از سطح جدید استانداردها تبعیت کنند. اما خودروسازها اجازه دارند که خودروها و کامیون‌های سبک را براساس استاندارد 5 (V) چین که تا پیش از این درنظر گرفته شده بود، درسایر نقاط این کشور عرضه کنند.  
این درخواست رسمی برای تعویض استانداردها، از سوی انجمن تولیدکنندگان خودرو چین (CAAM) بوده است. 
البته شورای بین‌المللی حمل‌ونقل پاک با این درخواست مخالفت و اعلام کرده بود که استاندارد جدید می‌تواند گام مهمی برای کاهش آلودگی هوا به‌حساب آید و خودروسازان قبلا نظر موافق خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده بودند. اما درنهایت وو جیانفنگ (WuJianfeng) معاون مدیر گروه اتمسفر در وزارت محیط‌زیست و اکولوژی چین درکنفرانسی خبری که در آن پروتکل‌های حفاظت از شیوع درنظر گرفته شده بود، اعلام کرد که درپاسخ به‌درخواست اتحادیه‌های صنعتی و خودروسازان برای کمک به‌ترمیم اقتصاد و بازار، این محدودیت‌ها از ابتدای جولای اعمال خواهد شد.
این درحالی‌است که در روز ۲۳ آوریل دولت چین جزئیات اجرای این طراح را منتشر کرده بود؛ اما ناگهان از انجام این طرح منصرف شد. گفتنی است طرح قبلی برای جمع‌آوری خودروهایی که از استاندارد چین ۳ تبعیت می‌کردند باعث شد یک‌میلیون دستگاه خودرو سواری و کامیون دیزلی در انبارهای خودروسازان خاک بخورد و درنهایت آن‌ها مجبور شدند این تعداد خودرو را ‌صادر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =