رویال‌داچ شـِل

نمایندگی چین شرکت هلنــدی-بریتانیایی رویال‌داچ شـِل اعلام کرد محصول جدید سری هلیکس اولتا را براساس استاندارد API SP و استاندارد آلایندگی چاینا VI در پلت‌فرم تجارت الکترنیک خود از ابتدای فوریه سال ۲۰۲۰ با سطح گرانروی 5W-30 در بازار چین عرضه خواهد کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو​»، نمایندگی چین شرکت هلنــدی-بریتانیایی رویال‌داچ شـِل اعلام کرد محصول جدید سری هلیکس اولتا را براساس استاندارد API SP و استاندارد آلایندگی چاینا VI در پلت‌فرم تجارت الکترنیک خود از ابتدای فوریه سال ۲۰۲۰ با سطح گرانروی 5W-30 در بازار چین عرضه خواهد کرد. به‌عنوان جدیدترین عضو از خانواده محصولات هلیکس (Helix) شِل آخرین سطح استاندارد کیفی موسسه نفتی آمریکا (API) را که به‌تازگی معرفی شده رعایت خواهد کرد و از تکنولوژی‌های بسیار نوینی برای هماهنگ شدن با پیشرانه‌های مناسب با استاندارد آلایندگی چایناشش استفاده کرده است. شِل برای تولید روغن‌پایه این محصول نیز از روش فوق پیشرفته تبدیل گاز طبیعی به‌روغن سنتتیک استفاده کرده که باعث می‌شود بهترین تجربه رانندگی به‌ارمغان بیاید.

  شِل استاندارد SP را برای خودروهای آسیایی و اروپایی ارتقا می‌دهد
درحال‌حاضر هیچ خودروسازی به‌معرفی محصولی که برای استاندارد SP مناسب باشد اقدام نکرده یا حداقل فرصت نکرده اطلاعات خود را به‌روز یا اقدام به‌مصرف روانکارهایی با استاندارد SP درسطح نمایندگی‌های خود در دنیا کند. اما با این وجود شِل پیش‌دستی کرده و به‌غیر از خواص آنتی‌اکسیدان بالای روغن‌های SP، سطح این معیار را نسبت به SP تا ۳۳ درصد ارتقا داده است و عملکرد ضدرسوب (ANTI-DEPOSITION) را نیز تا ۱۶ درصد ارتقا داده است تا عملکرد کلی این روغن‌موتور برای حفاظت از موتور و کاهش مصرف‌سوخت چندبرابر شود. 
برای رسیدن به‌چنین عملکردی خانواده شِل هلیکس از فناوری سوپرپلاس برای تبدیل گاز مایع به‌روغن‌پایه سنتتیک استفاده می‌کند. این فناوری با تجربه ۴۰ ساله شِل در استفاده از روش تبدیل گاز مایع به‌روغن‌پایه به‌دست آمده و البته برای توسعه آن بیش از ۱۹ میلیارددلار هزینه کرده است. با استفاده از این فناوری می‌توان به‌روغن‌پایه‌ای دست یافت که خلوص 5/99 درصدی داشته و عملکرد مولکولی آن بسیار قوی‌تر از سایر روانکارهاست. به‌همین‌خاطر با وجود مقاومت دمایی بالا و خاصیت ضدسایش زیاد، گرانروی آن نوسان کمی در دماهای مختلف دارد. 

   هماهنگی هلیکس با قوانین آسیایی
درحال‌حاضر هر یک از کشورهای آسیایی، تکنولوژی‌ متفاوتی برای رعایت محدودیت‌های آلایندگی و همچنین کاهش مصرف‌سوخت طراحی و اجرا کرده‌اند و برای هماهنگ شدن با این فناوری‌ها باید با تمام خودروسازان درارتباط بود. شِل که یکی از نخستین‌آزمایشگاه‌های آپشن استارت-استاپ را تاسیس کرده، همیشه درتلاش است تا برای فناوری‌های نوین، بیشترین نوآوری را ایجاد کند و محیطی بسیار تمیز را برای فعالیت قطعات جدید پیشرانه ایجاد کند و طول عمر این قطعات حساس را افزایش دهد.

   توربوهای اروپایی با هلیکس جدید حفاظت می‌شوند
درعین‌حال باتوجه به‌گسترش استفاده از توربوشارژ در خودروهای اروپایی که می‌تواند منجر به‌افزایش دمای پیشرانه شود، شِل هم از متخصین اروپایی خود کمک گرفته تا بیشترین حفاظت و هماهنگی را با عملکرد بالای این پیشرانه‌ها در دمای بسیار بالا فراهم کند.  به‌همین‌خاطر نسل جدید هلیکس‌های شِل تا ۴۰ درصد مقاومت سایشی در دمای بالا را بیشتر کاهش می‌دهند و تا ۶۰ درصد خوردگی در دمای بالا را کمتر می‌کنند و دردمای پایین نیز سیالیت این روانکار تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =