توتال

توتال اعلام کرده هدف‌گذاری این شرکت تا سال ۲۰۵۰ رفتن به‌سمت آلایندگی صفر در تجارت و تولید محصولات انرژی‌محور برای مشتریان خواهد بود.

 به گزارش «اخبار خودرو​»،توتال اعلام کرده هدف‌گذاری این شرکت تا سال ۲۰۵۰ رفتن به‌سمت آلایندگی صفر در تجارت و تولید محصولات انرژی‌محور برای مشتریان خواهد بود. براساس بیانیه مشترکی که از سوی توتال و موسسه سرمایه‌گذاران این شرکت منتشر شده، این شرکت به‌جمع کمپانی‌هایی می‌پیوندد که برای تحقق برنامه جهانی آب‌وهوایی «100 به‌علاوه یک» تلاش می‌کنند. توتال قصد دارد درراستای این برنامه سه‌قدم مهم بردارد. درابتدا عملیات و فعالیت‌های توتال بدون ایجاد آلایندگی انجام خواهد شد. درقدم بعدی این شرکت به‌سمت تولید و استفاده از انرژی‌های بدون‌آلایندگی برای مشتریان اروپایی خواهد رفت و درنهایت کاهش ۶۰ درصد یا بیشتر در میانگین کربن استفاده‌شده درمحصولات انرژی‌محور در کل دنیا تا سال ۲۰۵۰ (کمتر از 5/27 گرم دی‌اکسید کربن درهر میلی‌ژول انرژی یا GCO2/MJ) است که طبق آن تا سال ۲۰۳۰ با کاهش
۱۵ درصدی در این مولفه و تا سال ۲۰۴۰ شاهد کاهش ۳۵ درصدی آن خواهیم بود. 
این هدف‌گذاری برای توتال به‌عنوان یک شرکت انرژی‌محور که محصول نهایی آن از حجم کربن آزاد زیادی استفاده می‌کند، واقعا فوق‌العاده‌ است. برای اجرای این پروسه، توتال در ابتدا حجم استفاده از فناوری خورشیدی را به‌شدت افزایش می‌دهد؛ چرا که باور دارد این استراتژی کمک زیادی به‌کاهش استفاده از کربن می‌کند و یک مزیت رقابتی به‌حساب می‌آید که باعث می‌شود سهام‌داران در طولانی‌مدت سود دریافت کنند. 
البته توتال اعلام کرده از سال ۲۰۱۵ درتلاش برای فراهم کردن مقدمات پیوستن به‌این طرح و برنامه‌ریزی برای انجام آن بوده است. حال پس از ۵ سال نقشه راه رسیدن به این اهداف مشخص شده و حتی طی این زمان تا حدی درسه‌هدف تعیین‌شده پیشروی آزمایشی انجام شده است. اما حالا با جاه‌طلبی قصد دارد حجم کربن مصرفی خود را تا سال ۲۰۵۰ به 5/27 گرم دی‌اکسیدکربن در هر میلی‌ژول انرژی برساند. پاتریک پویانسه (PATRICK POUYANNÉ) رئیس هیات‌مدیره توتال گفت: «بازار انرژی متحول می‌شود و این تحولات به‌خاطر تغییرات آب‌وهوایی، تکنولوژی‌ها و انتظارات اجتماعی است. دراین مسیر توتال متعهد است که به‌حل دو چالش اصلی تامین انرژی و کاهش آلایندگی به‌طور هم‌زمان بپردازد. ما مصمم هستیم که در انتقال انرژی پیشرفت کنیم و همچنین ارزش سهام‌ را نیز افزایش دهیم. امروز ما اعلام می‌کنیم که هدفگذاری جدید این شرکت برای حذف آلایندگی تا سال ۲۰۵۰ برای جامعه بشری بوده است. اعضای هیات‌مدیره توتال باور دارند که نقشه راه جهانی، استراتژی و اقداماتی را درنظر گرفته‌اند که براساس توافق زیست‌محیطی پاریس اجرا خواهد شد. 
ما نقطه مثبت تعامل و گفت‌گوی آزاد با سرمایه‌گذاران را درنظر گرفتیم و سپس از ماه گذشته به‌پیمان زیست‌محیطی «۱۰۰ به‌علاوه یک» پیوستیم. ما می‌دانیم که سهامداران و مشتری‌ها اعتماد زیادی به‌ما دارند و برای پاسخ به‌این اعتماد ارزشمند با سرمایه‌گذاری در این شرکت درمدت‌زمان طولانی این اهداف را درنظر گرفتیم.» 
وی درمورد تعهدات برای تبدیل شدن به‌یک برند تجاری انرژی‌محور پاک در اروپا اظهار کرد: «از آنجا که اتحادیه‌اروپا برنامه‌ریزی کرده تا در سال ۲۰۵۰ به‌حجم صفر از آلایندگی برسد، بنابراین ما نیز باید در این مسیر قرار گیریم. البته این روند با گذشت زمان به‌شکل مشخص‌تری پیگیری خواهد شد.» 
بنابراین توتال متعهد شده به‌پیمان‌های زیست‌محیطی اروپا پایبند باشد. توتال می‌خواهد به‌عنوان یک نمونه از شرکت‌های اروپایی انرژی‌محور مطرح باشد و حمایت دائمی خود را از اتحادیه‌اروپا برای دستیابی به‌اهداف آلایندگی صفر در انرژی‌ها تا سال ۲۰۵۰ داشته باشد. توتال هدف‌گذاری کرده تا سال ۲۰۲۵ از ۲۵ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر استفاده کند و پس از آن به‌گسترش استفاده از این نوع انرژی‌ها بپردازد. البته درحال‌حاضر تنها ۱۰ درصد از سرمایه‌ این شرکت برای انجام این پروژه درنظر گرفته شده است؛ اما تا سال ۲۰۳۰ (یا زودتر) این سهم به‌بیشتر از ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =