بورس

روز سه‌شنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی 276هزار نوبت معاملاتی، 4میلیارد و 600میلیون سهم به ارزش 1498میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل گروه خودرویی تا پایان هفته گذشته بالغ‌بر 174هزارو757میلیاردتومان بالغ شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری رنا، قطعات اتومبیل ایران، صنایع ریخته‌گری ایران، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق، فنرسازی زر، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی زر، سازه‌پویش، کمک‌فنر ایندامین، تولید محور خودرو و کرمان‌خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، ایران‌خودرودیزل، موتورسازان  تراکتورسازی ایران، مهندسی نصیرماشین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و بهمن‌دیزل منفی خوردند. همچنین روز سه‌شنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی 276هزار نوبت معاملاتی، 4میلیارد و 600میلیون سهم به ارزش 1498میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل گروه خودرویی تا پایان هفته گذشته بالغ‌بر 174هزارو757میلیاردتومان بالغ شد.

   وام بزرگ ارزی برای خودروسازان
قرار است یک‌میلیارددلار از منابع صندوق توسعه ملی به‌صورت تسهیلات ارزی در اختیار خودروسازان قرار بگیرد تا آن‌ها این منابع را در قالب رونق تولید داخل و همچنین تولید قطعات خودرو به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان به کار گیرند. این امر می‌تواند ثاثیر بسیار مثبتی بر سهام دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا داشته باشد و اقبال به آن‌ها را به‌طور فزاینده‌ای بالا خواهد برد.

  شیب ملایم صعودی در انتظار بورس
شاخص‌کل بورس تهران در آخرین روز از دادوستدهای بازار سهام در هفته گذشته با افزایش 40هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 28هزار واحدی قرار گرفت. به نظر می‌رسد تقریبا فاز اصلاحی بورس به پایان خود رسیده است و می‌توانیم متصور باشیم که روند کلی بازار از این پس صعودی خواهد بود. از‌سوی‌دیگر، باید به این نکته اشاره کرد دیگر نباید انتظار رشد شارپی و سریع را از بورس داشت. البته روند معاملات با شیب صعودی همراه خواهد بود، اما این وضعیت متعادل پیش 
خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =