کد خبر: 229339
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

سال گذشته صنعت خودرو با بهره گیری از توان داخلی و دانش مهندسان ایرانی، موفق شد تا بدون تکیه بر هم‌تایان خود در خارج از مرزهای کشور، قطعات مورد نیاز را داخلی سازی کرده و تولید محصولات خود را استمرار بخشد. این موفقیت موجب شد تا عزت نفس و عزم صنعتگران فزونی یافته و با روحیه ای دو چندان برای دستیابی به موفقیت های بیشتر بکوشند.

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه صنعتی ایران خودرو به منظور جلب رضایت مشتریان و عرضه محصولاتی مطابق با کیفیت و استانداردهای روز دنیا، از سال گذشته تا کنون اقدام به ارتقای محصولات تولیدی خود کرده است. خودروهایی نظیر رانا پلاس، سورن پلاس، سمند سال، 207 پانوراما و دنا پلاس اتوماتیک در این هدف گذاری قرار دارند که بخشی از آن به زودی وارد بازار خواهد شد.
هم چنین در بحث پروژه های بهبود قوای محرکه جاری که هدف از طرح آنها کاهش مصرف سوخت و آلایندگی است، برنامه هایی شامل بازنگری و بهبود طراحی سیستم های موتور به منظور کاهش مصرف سوخت، انجام فرآیند کالیبراسیون مدیریت موتور به منظور کاهش مصرف سوخت و ارتقای استاندارد آلایندگی و توسعه سیستم های کاتالیزور جدید تعریف شده و در دست اقدام است. این خودرو ساز با رعایت استاندارد های زیست محیطی  مصوب  و ملی به دنبال تولید خودروهای دوستدار محیط زیست است . 
توسعه فرمان برقی بر روی محصولات خانواده پژو 207 و دنا پلاس
در موضوع ارتقای قوای محرکه جاری گروه صنعتی ایران خودرو، پروژه ارتقای محصولاتی از قبیل EF7+، EC5، تعریف شده است. پروژه نصب موتور XU7+ نیز از جمله این برنامه ها است که به منظور ارتقای قوای محرکه محصولات پارس، سمند (بنزینی و دوگانه سوز) و پژو 405 دوگانه سوز با هدف افزایش رضایت‌مندی مشتریان، کاهش مصوف سوخت و ارتقای سطح آلایندگی محصولات به یورو 5 تعریف شده است. توسعه فرمان برقی بر روی محصولات خانواده پژو 207 و دنا پلاس نیز از دیگر برنامه های این خودروساز برای سال جاری است که از اهداف آن می توان به بهینه سازی مصرف سوخت و آلایندگی، افزایش راحتی و ایمنی اشاره کرد. 
در ادامه این برنامه ها، پروژه بهینه سازی سیستم دوگانه سوز محصول سمند با اهداف پیمایش دست کم 300 کیلومتر، به حداکثر رساندن فضای صندوق عقب به حداکثر 350 لیتر، بهبود ایمنی و رفتار دینامیکی خودرو و هم چنین تعمیم این پروژه به خودروهای گازسوز دیگر، قرار دارد.

توسعه محصولات
گروه صنعتی ایران خودرو برای سال جاری در حوزه تدوین نقشه راه قوای محرکه، راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کرده است. کاهش شمارگان موتورهای پر مصرف و افزایش شمارگان موتورهای کم مصرف با رویکرد افزایش تولیدات گازسوز در دسته راهکارهای کوتاه مدت این نقشه راه قرار دارد. برای دستیابی به این امر، تولید خودروی پایه گازسوز با پیمایش بیش از 400 کیلومتر و مخزن در کف، در مرحله نمونه اولیه قرار دارد و طرح خودروی سواری دیزل در مرحله صنعتی سازی و در انتظار عقد قرارداد اختصاص بسته حمایتی است. هم چنین تولید خودروی دورگه پایه برق نیز در مرحله توسعه محصول و خودروی رانا برقی در مرحله نمونه اولیه قرار دارد.
حذف موتورهای پرمصرف و ارتقای موتورهای کم مصرف موجود با رویکرد استفاده از گاز طبیعی، از راهکارهای میان مدت این نقشه راه به شمار می رود. در این حوزه، اقداماتی نظیر توسعه خانواده موتور سه استوانه داخلی (پایه گازسوز و بنزینی) با حداکثر استفاده از توانمندی داخل کشور، الگوبرداری جامع علمی و عملی از خودروهای کم مصرف و الگوبرداری قوای محرکه کم مصرف شامل فن‌آوری سطح موتور، فن‌آوری مجموعه ها و فن‌آوری اجزا در دستور کار قرار دارد.
در دسته راهکارهای میان مدت نیز توسعه خانواده موتور سه استوانه به همراه استفاده از فن‌آوری دورگه یا پلاگین و توسعه خودروی برقی در نظر گرفته شده است. هم چنین تولید انواع گیربکس با داخلی سازی بیش از 70درصد نیز، در نقشه راه گیربکس شرکت ایران خودرو قرار داشته و جزو برنامه های آتی این خودروساز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =