قطعات

دراین‌راستا پلت‌فرم‌هایی همچون آسترا اتوپارتس، توکوپدیا، علی‌بابا و اوبای جزو اصلی‌ترین عرضه‌کنندگان آنلاین قطعات خودرویی در بازار اندونزی به‌شمار می‌روند و همچنین با بالا رفتن تقاضا برای خرید این قطعات از اینترنت، مهره‌های جدیدی نیز درحال ورود به‌این بازار هستند. 

 به گزارش «اخبار خودرو»،اندونزی درحال‌حاضر رکورد بالاترین آمار ابتلا به‌ویروس کووید-19 را درمنطقه شرق آسیا به‌خود اختصاص داده و در این کشور همچنان پروتکل‌های مربوط به‌فاصله‌گذاری اجتماعی درمقیاس وسیع رعایت می‌شود. این موضوع به‌نوبه خود مشتریان را از بازار دور نگه داشته و درنتیجه خرید آنلاین به‌معیار جدید عموم مردم برای تهیه اقلام مورد نیازشان از هر جنس بدل شده است. 

   افزایش فروش آنلاین 
در این میان صنعت‌خودرو اندونزی به‌عنوان یکی از صنایعی که شیوع کرونا بیشترین تاثیر را بر آن‌‌ گذاشته و با توجه به‌افزایش روزانه موارد ابتلا به کووید-19، بعید به‌نظر می‌رسد به‌این زودی‌ها به‌شرایط سابق بازگردد، به‌شکلی فزاینده به‌سمت فروش اینترنتی می‌رود. 
درواقع شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌هایی که درزمینه فروش قطعات یدکی فعالیت می‌کنند، از این شیوه برای خدمات‌رسانی بهره می‌گیرند و اکثر شرکت‌های خودروسازی فعال دراین کشور با ‌نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، به‌ثبت‌ سفارش آنلاین و تورهای مجازی برای فروش محصولات خود روی آورده‌اند. تمام مهره‌های حاضر دربازار خودرو از جمله شرکت‌های فروش آنلاین همچنین از طریق در دسترس قرار دادن قطعات مصرفی در خودرو‌ها، لوازم مورد نیاز برای تعمیر، تزئینات و سایر قطعات خودرویی، حضور خود را درفضای مجازی ارتقا داده‌اند و همچنین خدماتی را با حضور درمنازل مشتریان ارائه می‌کنند. 

   حضور عرضه‌کنندگان قطعات
دراین‌راستا پلت‌فرم‌هایی همچون آسترا اتوپارتس، توکوپدیا، علی‌بابا و اوبای جزو اصلی‌ترین عرضه‌کنندگان آنلاین قطعات خودرویی در بازار اندونزی به‌شمار می‌روند و همچنین با بالا رفتن تقاضا برای خرید این قطعات از اینترنت، مهره‌های جدیدی نیز درحال ورود به‌این بازار هستند. 
کارباتاما که تولیدکننده روان‌‌کننده برای شرکت اکسان‌موبیل است در آوریل سال جاری فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کرد. توکوپدیا نیز که از قبل در بازار فروش قطعات یدکی خودرو حضور داشت، حالا همکاری‌اش را برای فروش خودروهای دست‌دوم با کمپانی کارو، پلت‌فرم آنلاین مورد استفاده در جنوب شرقی آسیا توسعه داده است. 
متنوع‌سازی جریان‌های درآمدزا ازطریق فروش آنلاین قطعات و خدمات می‌تواند اقدامی صحیح و به‌جا از سوی شرکت‌هایی باشد که در بازار قطعات فعالیت می‌کنند تا بدین‌ترتیب بتوانند افت فروش خود را به‌طریقی جبران کرده و محصولات مورد نیاز مشتریانی را که جرأت پا گذاشتن به‌داخل فروشگاه‌ها را ندارند، تامین کنند. 

   راهکاری برای آینده
به‌علاوه دیجیتال‌سازی فروش معنایی فراتر از یک واکنش صرف به‌پاندمی کووید-19 دارد؛ زیرا بازار محلی در اندونزی پیش از این نیز به‌خاطر نفوذ فزاینده اینترنت (که توسط 60 درصد افراد جامعه در این کشور استفاده می‌شود) و رواج خرید آنلاین درمیان مردم این کشور حرکت خود را به‌سمت آنلاین کردن فروش آغاز کرده بود. افزایش حضور شرکت‌های عرضه‌کننده قطعات خودرویی دربازار آنلاین می‌تواند ثبات بیشتری را برای فعالان دراین حوزه به‌ارمغان آورد و فرصتی مناسب برای بازار قطعات یدکی در اندونزی و البته هرجای دیگر جهان محسوب ‌شود. 
باتوجه به‌نامعلوم بودن وضعیت شیوع کووید-19 و البته رواج هرچه‌بیشتر خرید آنلاین به‌نظر می‌رسد شرکت‌های فعال دراین‌زمینه چاره‌ای جز روی آوردن هرچه‌بیشتر به‌فروش آنلاین ندارند و بهتر است هرچه‌سریع‌تر پلت‌فرم‌های قابل اعتمادی برای عرضه قطعات یدکی اصل در اینترنت راه‌اندازی شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =