آسیالنت

امسال شرکت آسیالنت به‌عنوان واحد نمونه تولیدی استان سمنان انتخاب شد و پیش از این نیز آسیالنت از سوی وزارت کار واحد نمونه ایمنی در کار معرفی شده بود. همچنین شرکت به‌عنوان واحد نمونه در بحث رعایت استانداردها نیز برگزیده شده است.

 به گزارش «اخبار خودرو»، انتخاب شرکت‌ها به‌عنوان واحد نمونه تولیدی در سطح استانی و کشوری براساس معیارهای خاصی انجام می‌شود؛ مواردی از قبیل کاهش هزینه‌های تولید درطول سال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل آن، میزان تولید، بحث تحقیق و توسعه، نیروی انسانی و مباحثی درهمین‌راستا. طی هفته گذشته شرکت آسیالنت نیز به‌عنوان واحد نمونه تولیدی در استان سمنان انتخاب شد. درهمین‌زمینه محمدرضا نجفی‌منش، مدیرعامل شرکت آسیالنت به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «امسال شرکت آسیالنت به‌عنوان واحد نمونه تولیدی استان سمنان انتخاب شد و پیش از این نیز آسیالنت از سوی وزارت کار واحد نمونه ایمنی در کار معرفی شده بود. همچنین شرکت به‌عنوان واحد نمونه در بحث رعایت استانداردها نیز برگزیده شده است.»
نجفی‌منش درادامه درخصوص اینکه گفته‌ می‌شود بازار لنت انحصاری بوده و واردات ممنوع شده است، اظهار می‌کند: «درحال‌حاضر 47 واحد دارای نشان استاندارد هستند و لنت تولید می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان از انحصار سخنی به‌میان آورد. بازار لنت در کشورمان، یک بازار کاملا رقابتی است.» وی می‌افزاید: «در این بازار هر کسی می‌تواند فعالیت کند و در این بخش، قطعه‌سازان داخلی هم توانایی تامین نیاز بازار را دارند و هم می‌توانند به‌صادرات لنت بیندیشند. چرا که تولیدات داخلی از نظر کیفی درسطح بسیار مطلوبی قرار دارد.»
وی با بیان اینکه تامین قطعات مورد نیاز خطوط شرکت‌های خودروسازی را آسیالنت تامین می‌کند اظهار می‌کند: «قطعات با کیفیت و اصلی برای خطوط تولید دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا را شرکت آسیالنت تامین می‌کند.» مدیرعامل شرکت آسیا لنت دررابطه با حضور این شرکت در افترمارکت می‌گوید: «در افترمارکت شرکت‌ها علاقه دارند با برند خودشان فعالیت داشته‌باشند. این درصورتی است که ما تامین‌کننده اصلی لنت شرکت‌ها هستیم.»
نجفی‌منش درخصوص تامین مواداولیه می‌گوید: «شرکت بخش اصلی مواداولیه را از داخل کشور تامین می‌کند و بیش از 30 ماده‌ برای تولید لنت به‌کارگرفته می‌شود و ما با توجه به‌فرمول خاص خودمان چندان هم مشکل مواداولیه نداریم.» وی بااشاره به‌مشکلات تامین برخی مواداولیه از شرکت‌های داخلی اظهار می‌کند: «گاهی ممکن است فولاد مبارکه ورقی را که ما به‌آن احتیاج داریم دراختیارمان قرار ندهد. دراین‌صورت مجبوریم از بازار آزاد و با قیمت‌های بسیار بالا نیازمان را تامین کنیم. با وجود اینکه ما سهمیه مواداولیه داریم اما این مشکلات وجود دارد.»
این عضو انجمن همگن قطعه‌سازی می‌گوید: «اگر دولت به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که مواداولیه‌ سهمیه‌ای به‌طور مرتب دراختیار شرکت‌ها قرار بگیرد، ما مشکلی در تامین مواداولیه نخواهیم داشت.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =