شامپو موتور

کاسترول انگلستان محصول جدیدی را برای استفاده پیش از انجام تعویض روغن معرفی کرده که به آن شامپو موتور (Engine Shampoo) گفته می‌شود.این محصول می‌تواند به‌افزایش کارایی موتورهای بنزینی و دیزلی سبک کمک کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس ادعای آزمایشگاه فناوری‌های کاسترول، پس از استفاده از این محصول تا ۸۵ درصد از رسوبات لجن مضر در موتورهای بنزینی کاهش می‌یابد. رسوبات در موتور به‌مرور زمان ایجاد می‌شود و طی روند استاندارد تعویض روغن، امکان حذف کامل آن‌ها وجود ندارد. اما این رسوبات می‌تواند معابر حیاتی روغنکاری را مسدود کرده و قدرت، کارایی و عمر کلی موتور را کاهش دهد.

گرت براچی (Gareth Bracchi) یکی از مهندسان کاسترول گفت: «روغن‌موتور می‌تواند در دماهای بسیار بالا و با گذشت زمان تخریب و درنهایت به‌رسوبات تبدیل شود.»

این روند با حرکت‌های کوتاه‌مدت مکرر، رانندگی با سرعت زیاد و همچنین بالارفتن از سربالایی، استفاده از سوخت با کیفیت پایین یا تعویض دیرهنگام روغن‌موتور و حتی پیمایش مسیرهای با توقف زیاد و پشت ترافیک که درشهرهای پر ازدحام رایج است، تشدید می‌شود. 

درحال‌حاضر بازار تمیزکننده‌های موتور تحت‌سلطه محصولاتی مبتنی بر حلال‌هاست که می‌تواند آب‌بندی موتور را تخریب کرده و باعث روغن‌ریزی شود. اما کاسترول با محصول جدید شامپوموتور از فناوری افزودنی‌های پیشرفته (ادتیو) استفاده کرده که بدون‌حضور عوامل تمیزکننده (PCA) و حلالیت می‌تواند روند تمیزکاری مجراهای موتور را به‌نحو عمیق و ملایمی انجام دهد.

براچی گفت: «باوجود قابلیت تمیزکنندگی قابل مقایسه با رقبا، اما شامپوموتور کاسترول هیچ‌یک از عوارض جانبی مایع‌های تمیزکننده محلل را ندارد.»

این محصول جدید امکان استفاده در موتورهای بنزینی، دیزلی سبک و همچنین موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه تجاری سبک را دارد. یک بطری شامپوموتور برای خودروهایی که مخزن روغن‌موتور ۳ الی ۶ لیتر دارند، کفایت می‌کند. 

پیشنهاد شده که مخصوصا برای خودروهای با کارکرد بالا و قدیمی در هر تعویض روغن این محصول استفاده شود و با این وجود برای خودروهای با کارکرد پایین نیز می‌توان از آن به‌عنوان اقدامی پیشگیرانه استفاده کرد. شامپوموتور با روان کردن مسیر عبور رسوبات طی فرآیند تعویض روغن، به‌حفظ قدرت و کارایی موتور کمک بسزایی می‌کند و شیوه استفاده از آن به‌این صورت است که خودرو به‌مدت ۱۰ دقیقه درحالت درجا و پارک‌شده قرار می‌گیرد و پس از گرم شدن روغن‌موتور، موتور را خاموش کرده و مقدار ۳۰۰ میلی‌لیتر از شامپوموتور به‌مخزن اضافه می‌کنیم. سپس دوباره موتور را روشن می‌کنیم تا به‌مدت ۱۰ دقیقه درحالت ساکن فعالیت ‌کند. 

دراین صورت رسوبات به روغن‌موتور منتقل شده و با تعویض روغن‌موتور تخلیه می‌شود و درعین‌حال باید فیلترروغن نیز تعویض ‌شود. این فرآیند باعث تمیزکاری بیشتر در اجزای داخلی موتور می‌شود و این اطمینان را به‌مالک خودرو می‌دهد که پیشرانه دروضعیت مطلوب و استاندارد به‌فعالیت خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =