نسل جدید روغن‌های هیدرولیک

 دو غول صنعتی بزرگ آلمان تحقیق مشترکی روی تاثیر روغن‌های هیدرولیک معدنی و مونوگریدها  در چرخه محیط‌زیست انجام داده‌اند تا بلکه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را مجاب به‌استفاده از نسل‌های جدید روغن هیدرولیک تولیدشده با روغن‌پایه‌هایی با سطح بالاتر کنند. تحقیقی که به‌سبز تر شدن این روغن و آلودگی کمتر برای محیط‌زیست منجر خواهد شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، براساس اطلاعات «لابزاندگریسز» مایع هیدرولیک حدود ۷ درصد از کل فروش روانکارها را در کل جهان به‌خود اختصاص داده و توسط وسایل نقلیه و ماشین‌آلات مختلفی در طیفی گسترده‌ از بخش‌های اقتصادی و صنایع مختلف استفاده می‌شود. در این میان بسیاری از مایعات هیدرولیک با استفاده از روغن‌پایه گروه یک معدنی تولید می‌شود که حاصل پالایش لوب‌کات ضعیفی از نفت خام است. 

دانشمندان حوزه آب و هوا بر این باورند که ارتباط نزدیکی بین هیدروکربن‌های تولیدشده توسط انسان و تغییرات آب‌وهوایی وجود دارد؛ چراکه حجم کربن موجود در اتمسفر، بیشتر از میزان طبیعی آن است. حالا BASF روش تحقیقی را براساس استاندارد ISO 14040 طراحی کرده که براساس آن تحلیل دقیقی روی سازگار بودن محصول و فرآیند تولید آن از مرحله تحقیق و توسعه تا روند مصرف و بهینه‌سازی محصول صورت می‌گیرد. 

گفتنی است استانداردهای گروه ISO 14000 مجموعه‌قوانینی را شامل می‌شود که به‌شرکت‌ها کمک می‌کند تا آلاینده‌های صنعتی خود را کاهش دهند و کمتر به‌محیط‌زیست آسیب وارد کنند. برای نخستین‌بار این دو شرکت برای انجام این ارزیابی پیش‌قدم شده‌اند تا تاثیر مراحل تولید تا مصرف و تجزیه و تحلیل محصول خود را مورد بررسی قرار دهند. 

BASF و فوکس دریافتند که استفاده از روغن هیدرولیک با کیفیت و عملکرد سطح بالا می‌تواند نسبت به‌روغن مونوگریدی که با کیفیت کمتری ساخته شده است، راندمان بهتری را برای موتورهای دیزلی داشته باشد. براساس این تحقیق این دو شرکت ادعا می‌کنند که با استفاده از محصولات جدیدتر،‌ آلایندگی کمتری برای محیط‌زیست ایجاد می‌شود و همزمان هزینه‌ها نیز به‌شدت کاهش می‌یابد. 

لوتز لیندمن (Lutz Lindemann) مدیر دفتر فوکس گفت: «با این تحقیق ما به‌طور مشترک به‌پیشگامانی در حوزه ارزیابی تاثیر بر محیط‌زیست و بررسی ابعاد توسعه پایدار در صنعت روانکارها تبدیل شده‌ایم.»

این شرکت‌ها باور دارند که از این نوع تحقیق می‌توان برای ارزیابی استفاده از روغن‌های هیدرولیکی که براساس استرهای تجدیدپذیر تولید می‌شوند، استفاده کرد.

این محصولات مقاومت بالاتری دربرابر ریزش در ویسکوزیته‌های بالاتر دارند. بنابراین درمقایسه با مایع‌هایی که با روغن معدنی تهیه می‌شوند، علاوه‌بر کاهش اصطکاک و درنتیجه راندمان بیشتر، تلاش بیشتری دراجرای ابعاد مختلف توسعه پایدار انجام خواهد شد.

فوکس‌پترولب بزرگ‌ترین کارخانه روانکارساز مستقل در دنیا شناخته می‌شود و اجرای ابعاد مختلف توسعه پایدار را از ۱۰سال پیش آغاز کرده است.

براساس آمار ژانویه سال جاری تولید کربن در ۵۸محصول این شرکت در سراسر دنیا تا حد تاثیرگذاری کاهش یافته است. از سوی دیگر شرکت بین‌المللی مواد شیمیایی BASF که مقر اصلی آن در شهر راین قرار دارد، به‌عنوان همشهری فوکس از سال ۱۹۹۴ فعالیت‌هایی را در زمینه پایدارسازی روند توسعه خود درشیوه‌های رفتار تجاری آغاز کرده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =