چراغ خودرو

خودروسازان برای پایین آوردن هزینه‌های تمام‌شده خودرو باعث شده به‌جای ارزان‌سازی چراغ با کاهش هزینه‌های تولید، شاهد تولید و نصب نمونه‌های بی‌کیفیت این قطعه روی خودروهای صفرکیلومتر باشیم. 

 به گزارش «اخبار خودرو»،درشرایطی که تحریم‌ها باعث افت کیفیت برخی قطعات تولید داخل شده است، ‌برداشت نادرست برخی شرکت‌های تولیدکننده چراغ خودرو از تاکید خودروسازان برای پایین آوردن هزینه‌های تمام‌شده خودرو باعث شده به‌جای ارزان‌سازی چراغ با کاهش هزینه‌های تولید، شاهد تولید و نصب نمونه‌های بی‌کیفیت این قطعه روی خودروهای صفرکیلومتر باشیم. 
این را یکی از فعالان صنعت تولید چراغ خودرو به روزنامه «دنیای‌خودرو» می گوید و معتقد است: «تولید قطعه‌ درشرایطی که کشور با چالش بزرگی به‌اسم تحریم مواجه است، به‌خودی خود ارزشمند است و تولیدکنندگان درشرایطی که قیمت مواداولیه روزبه‌روز افزایش یافته، به‌فکر تولید و توسعه کسب و کارهای خود هستند. 
در این بین البته هستند تولیدکنندگانی که در نبود نظارت مناسب کم‌کاری کرده و با کم گذاشتن از مواداولیه، محصولاتشان را با کیفیت پایین راهی بازار می‌کنند. موردی که دود آن تنها به‌چشم مصرف‌کننده نهایی می‌رود که با قیمت بالا کالایی بی‌کیفیت را خریداری می‌کند. بسیاری از افرادی که به‌تازگی خودرو خریداری کرده‌اند، از تجربه ناخوشایند خود از چراغ‌هایی می‌گویند که با یک‌بار بارنـــــدگی، به‌کاسه‌ای پر از قطرات آب تبدیل شده‌اند. 
دراینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا دراین فرآیند خودروساز مقصر است یا شرکتی که چراغ خودرو را تولید می‌کند؟ یک کارشناس صنعت‌خودرو دراین‌خصوص به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «چراغ‌های بی‌کیفیت هم در افترمارکت دیده می‌شوند و هم در خطوط خودروسازان. به‌طوری که خودروساز به‌دلیل گران تمام شدن قیمت خودرو و دستوری بودن و عدم همخوانی قیمت‌ها، سفارش قطعاتی ارزان را درعین رعایت کیفیت به قطعه‌ساز می‌دهد؛ اما نتیجه چیز دیگری می‌شود!» 
این فعال صنعت و بازار خودرو بااشاره به‌تولید چراغ برای برخی خودروهای پرتیراژ اظهار می‌کند: «متاسفانه شاهدیم که شرکت‌ چراغ‌ساز سفارش تولید قطعه‌ ارزان را با سفارش تولید قطعه‌ بی‌کیفیت اشتباه می‌گیرد؛ یعنی فشار خودروساز برای تولید قطعه ارزان را به‌معنای ‌فشار برای تولید قطعه بی‌کیفیت می‌داند و درنتیجه چراغ نصب‌شده روی برخی خودروهای پرتیراژ کیفیت پایینی دارد.» 
این کارشناس صنعت‌خودرو درادامه اظهار می‌کند: «تفاوت کیفیت چراغ‌ها درمقایسه خودروها با اختلاف 10 ساله تاریخ تولیدشان کاملا مشخص است. به‌عنوان مثال اگر یک خودرو پژو پارس تولید 10 سال پیش را در کنار یک پژو پارس تولید جدید بگذارید، به‌خوبی متوجه اختلاف کیفی آن‌ها خواهید شد.» 
این درشرایطی‌است که چراغ خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و وجود چراغ‌های بی‌کیفیت و از دست رفتن کیفیت در مدت کوتاه، راننده را هنگام رانندگی در شب و به‌لحاظ ایمنی با مشکل جدی مواجه می‌کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =