سیستم‌های جرقه‌زنی و سوخت‌رسانی کاربراتوری و انژکتوری خودرو در موتورهای احتراق‌ داخلی بنزینی از مهم‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود.

 خودرو پیکان مدل 79 دارم و چندی پیش به‌پیشنهاد یکی از دوستانم برای کارکرد بهتر و کاهش صدای موتور، دلکو آن را که پلاتینی است به‌مگنتی تبدیل کردم. از آنجا که برای نصب سیستم مگنتی از اینترنت راهنمایی گرفتم، از همان روز نخست نصب قطعه جدید، خودرو با استارت روشن نمی‌شود. این درحالی‌است که باک بنزین نیز پر است؛ علت چیست؟
 به گزارش «اخبار خودرو»،سیستم‌های جرقه‌زنی و سوخت‌رسانی کاربراتوری و انژکتوری خودرو در موتورهای احتراق‌داخلی بنزینی از مهم‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود. اما پیش از پاسخ به‌سوال شما باید گفت همواره توصیه می‌شود افرادی که با سیستم‌های مکانیکی به‌ویژه پیشرانه‌ خودرو آشنایی کاملی ندارند، هیچ‌گونه تغییری به‌شکل غیراصولی در موتور خودرو ندهند. زیرا گاهی به‌دلایل شخصی تغییراتی روی پیشرانه خودرو اعمال می‌شود که در درازمدت سبب خرابی‌ و فرسودگی آن می‌شود. 
اما درپاسخ به‌سوال شما باید گفت سیستم جرقه‌زنی خودرو شما این امکان و قابلیت را دارد که از حالت تمام‌مکانیکی و راندمان پایین خود یعنی پلاتینی خارج شده و به‌یک سیستم الکترومکانیکی با راندمان بالا بدل شود. 
بنابراین این نکته را درنظر داشته باشید که در زمان تعویض پلاتین و خازن مربوطه و نصب مگنت و پیکاپ، پس از مونتاژ آن‌ها برای تنظیم دقیق سیستم جرقه‌زنی نیاز به‌دستگاه تون‌آپ است. بنابراین روشن نشدن خودرو به‌دلیل تنظیم نبودن زمان جرقه است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =