باتری ماشین

موردی که درفعالیت برخی شرکت‌های تولیدکننده باتری به‌چشم می‌خورد و آن‌ها با به‌وجود آوردن رقابت کاذب و تولید و تحویل باتری‌هایی با کیفیت‌های متفاوت و درعین‌حال در رده‌های قیمتی نزدیک به‌هم، بازاری نابسامان و آشفته را شکل داده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در هر بازاری، حضور برخی شرکت‌ها نه‌تنها به‌ایجاد رقابت در آن کمکی نمی‌کند، بلکه ای بسا نابسامانی‌های زیادی را نیز به‌همراه داشته باشد. موردی که درفعالیت برخی شرکت‌های تولیدکننده باتری به‌چشم می‌خورد و آن‌ها با به‌وجود آوردن رقابت کاذب و تولید و تحویل باتری‌هایی با کیفیت‌های متفاوت و درعین‌حال در رده‌های قیمتی نزدیک به‌هم، بازاری نابسامان و آشفته را شکل داده‌اند. این روند به‌خودی خود فعالیت سایر باتری‌سازان را در راستای تولید محصول با کیفیت تحت‌تاثیر قرار داده است.
درهمین‌زمینه یک فعال صنعت باتری به روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «برخی شرکت‌ها برنامه مشخصی در امر تولید ندارند و یک روز قیمت را بالا برده، روز دیگر آن را پایین می‌آورند؛ یعنی برای قیمت‌گذاری محصولاتشان از هیچ‌ مبنایی بهره نمی‌برند.»
وی که تمایلی به درج نامش در روزنامه نداشت، با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها روی اصول و قواعد خاصی اقدام به‌قیمت‌گذاری روی محصولاتشان می‌کنند، دررابطه با کیفیت محصولات تولیدی می‌گوید: «شرکت‌های فراوانی در بازار ایران فعالیت می‌کنند و به‌لحاظ کیفی تمام باتری‌ها در یک سطح هستند و هیچ‌برندی نسبت به‌دیگری برتری خاصی ندارد.» 
این فعال صنعت‌ باتری درادامه می‌افزاید: «‌این‌گونه نیست که در یک کارخانه جنسی با سطوح کیفی متفاوت تولید شود. اما برخی شرکت‌ها این‌گونه عمل می‌کنند و از یک ‌محصول، تولیدی متفاوت به‌لحاظ کیفی و قیمتی دارند. یعنی یک‌نوع باتری را با کیفیت‌های پایین، متوسط و عالی در قالب چند نام تجاری متفاوت تولید می‌کنند. البته همان‌گونه که پیش‌تر نیز به‌آن اشاره شد، این روند تنها دربرخی شرکت‌ها به‌چشم می‌خورد و روال کار در اکثر شرکت‌ها این‌گونه نیست.»
 وی با بیان اینکه این روند تولید باعث ایجاد مشکل در قیمت‌گذاری شده است، می‌افزاید: «یک‌سری از شرکت‌ها محصولاتشان را سلیقه‌ای قیمت‌گذاری می‌کنند و برخی محصولات را آمپری 12 هزار تومان و برخی آمپری 13 هزار تومان و ... به‌فروش می‌رسانند.» وی درادامه بااشاره به‌افزایش قیمت مواداولیه و تاثیر آن بر قیمت نهایی باتری می‌گوید: «اصولا اگر قیمت مواداولیه افزایش یابد، قیمت باتری نیز به‌همان نسبت افزایش می‌یابد؛ اما درصورتی که با کاهش قیمت مواداولیه مواجه شویم، به‌تبع آن قیمت محصول نیز کاهش می‌یابد. درواقع مشکلات در این حوزه باید به‌صورت پایه‌ای حل شود.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =