چراغ جمع‌ساز

افزایش قیمت مواداولیه برای تولید محصولاتی مانند چراغ خودرو سبب افزایش قیمت تمام‌شده این قطعه می‌شود. این درحالی‌ است که به‌دلیل مشکلات اقتصادی، بازار خرید و فروش چراغ خودرو اصولا با چالش‌های متعددی مواجه است و افزایش بیشتر قیمت‌ها به‌این چالش‌ها دامن می‌زند.

به گزارش «اخبار خودرو»،افزایش قیمت مواداولیه برای تولید محصولاتی مانند چراغ خودرو سبب افزایش قیمت تمام‌شده این قطعه می‌شود. این درحالی‌ است که به‌دلیل مشکلات اقتصادی، بازار خرید و فروش چراغ خودرو اصولا با چالش‌های متعددی مواجه است و افزایش بیشتر قیمت‌ها به‌این چالش‌ها دامن می‌زند. درهمین‌زمینه مدیرعامل یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده چراغ به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید:‌ «دربحث تامین قطعه برای خودروساز، شاهد حجم عرضه و تقاضای بالایی همچون آنچه دربازار مشاهده می‌کنیم، نیستیم. درواقع باید درمیزان عرضه و تقاضا توازنی وجود داشته باشد که در این بخش دیده نمی‌شود.»
محی‌الدین سراج، مدیرعامل شرکت مهندسی صنعت و تولید چراغ جمع‌ساز تاکید می‌کند: «ما تحت قرارداد محصول را به‌خودروساز تحویل می‌دهیم. یعنی قرارداد ما به‌عنوان مثال از سال 98 آغاز شده و درسال 99 نیز همچنان ادامه دارد و قطعه به‌خودروساز تحویل داده می‌شود.» 
وی با بیان اینکه درحال‌حاضر ممکن است محصولات را با زیان به‌خودروساز ارائه کنیم، می‌افزاید: «طبق قرارداد باید محصولات را به‌خودروساز تحویل دهیم و منتظر باشیم که خودروساز قیمت‌ را اصلاح کند. یعنی خودروساز با توجه به‌افزایش نرخ دلار طی ماه‌های اخیر از 16 هزار تومان به 18 هزار و 500 تومان قیمت قطعه را اصلاح کند.»
مدیرعامل شرکت تولیدکننده چراغ خودرو جمع‌ساز بااشاره به‌تفاوت میزان همکاری شرکت‌های چراغ‌ساز با خودروسازها اظهار می‌کند: «شرکت‌های مختلف همکاری متفاوتی با خودروسازها دارند. شرکت ما حدود 60 تا 70 درصد محصولاتش را به‌خودروساز تحویل می‌دهد و ممکن است یک شرکت دیگر تا 95‌ درصد تولیدش را به‌خودروساز بدهد. شرکتی دیگر ممکن است نیاز بازار را هم تامین کند و 40 درصد محصولش را به خودروساز بدهد.» وی می‌افزاید: «اصولا بخش عمده تولیدمان به‌خودروساز تحویل داده می‌شود و قیمت محصول تابع قراردادی است که منعقد کرده‌ایم. برای بازار هم ما نمی‌توانیم همچون محصولات دیگر هر روز قیمت‌ها را افزایش دهیم؛ البته قیمت مواداولیه‌ هرروز افزایش می‌یابد. به‌عنوان مثال قیمت PC دو ماه پیش 38 هزار تومان بود؛ اما امروز باید این ماده را حدود 60 هزار تومان خریداری کنیم.»
سراج تاکید می‌کند: «قیمت مواداولیه لحظه‌ای افزایش می‌یابد؛ اما ما نمی‌توانیم قیمت چراغ را هر روز تغییر دهیم. ما موظفیم قیمت را تا حدی ثابت نگه داریم و اگر قیمت مواداولیه تا 30 درصد نیز افزایش یافت، ما هم قیمت‌ها را تا حدی افزایش می‌دهیم که معمولا این افزایش قیمت‌ بین 10 تا 15 درصد است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =