صنعت روغن‌موتور

شرکت «متخصصان روانکاری» یا به‌اختصار LSI که در اوهایو مستقر شده، به‌تازگی اعلام کرده است که تمرکزشان را روی ادتیوهای جدیدی گذاشته‌اند که با فناوری نانو تولید خواهد شد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت «متخصصان روانکاری» یا به‌اختصار LSI که در اوهایو مستقر شده، به‌تازگی اعلام کرده است که تمرکزشان را روی ادتیوهای جدیدی گذاشته‌اند که با فناوری نانو تولید خواهد شد. این مجموعه البته از توسعه روغن‌های پایه نوآورانه نیز خبر داده است. براساس راهبرد این شرکت، یکی از اهداف تولید ادتیوهای نانو پاکسازی سطوح روانکاری با دقت بسیار بالاست؛ اما ظاهرا این هدف اصلی نیست و قرار است با فعالیت ادتیوها درسطح مولکولی بتوان مزایای دیگری را نیز برای روانکارهای نسل جدید درنظر گرفت. 
این شرکت در نظر دارد با دستیابی به‌این دو فناوری فرصت‌های زیادی را برای توسعه محصولات جدید، مشارکت با سایر تولیدکنندگان و البته فروش محصولاتش ایجاد کند. محصولات جدیدی را که این تیم درنظر دارد تولید کند، موادی درحد ذرات نانو به‌صورت بی‌رنگ است که علاوه‌بر آنچه مواد افزودنی عادی انجام می‌دهند، سطوح کاری را نیز پاکسازی می‌کند. برای اطمینان از عملکرد و رخ ندادن مشکلات حلالیت ادتیوها، از روغن‌پایه‌هایی براساس استرها و پلی‌آلفاالفین‌ها (PAO) استفاده خواهد شد.  قرار است پس از به‌ثمر نشستن پروژه بخش LSI این مواد افزودنی در روغن‌موتورهای مخصوص مسابقات، موتورهای دریایی و صنعتی استفاده شود. درمورد ادتیو روغن‌موتورهای دیزلی نیز فعلا تمرکز روی ناوگان‌های حمل‌ونقل بزرگ همچون دریایی، معادن و صنعت نفت درسراسر جهان خواهد بود. تود کاولی (Todd Cawley) مدیر استراتژی‌های LSI طی چند روز آینده اطلاعات بیشتری از پروژه تیم LSI و محصولات آن‌ها اعلام خواهد کرد. 
وی دراین‌باره گفت: «من واقعا دررابطه با تکنولوژی‌هایی که تیم برای تغییرات بازی صنعت روانکارها و بهبود تمام محصولات دردنیا درنظر گرفته‌اند، هیجان‌زده هستم.  این محصولات در بسیاری از صنایع و بازارهای مختلف درسراسر جهان عرضه خواهد شد.» 
پس از او کوین آدامز (Kevin Adams) مدیر تیم تحقیق و توسعه این شرکت گفت: «از آزمایشگاه‌های پیشرفته ما برای آزمایش ادتیوهایی استفاده می‌شود که تا امروز فرمولاسیون آن‌ها وجود نداشته و درواقع ما درحال تکامل بخشیدن به‌عملکرد ادتیوها و کشف عملکردهای جدید برای آن‌ها هستیم. بنابراین ما به‌شما اطمینان می‌دهیم که محصول نهایی ادتیوهایی خواهد بود که مزایای جدیدی دراختیار دارند. 
متخصصان آزمایشگاه ما به‌راحتی به‌فناوری‌های جدید دسترسی پیدا کرده‌اند تا بتوانند درتولید محصولاتی که نیاز آتی ما را برآورده می‌کند، سهیم باشند. درواقع همگی در جریانی بدون دردسر و متمرکز قرار گرفته‌ایم.»‌  گفتنی است این شرکت عضو اتحادیه تولیدکنندگان خصوصی روانکار (ILMA) محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =