چراغ خودرو

تولید خودروهای ناقص سبب شده است صنعت و بازار خودرو دچار مشکلات فراوانی از جمله کمبود عرضه به بازار و همچنین کمبود نقدینگی برای خودروساز و درنهایت افزایش طلب قطعه‌سازان شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید خودروهای ناقص سبب شده است صنعت و بازار خودرو دچار مشکلات فراوانی از جمله کمبود عرضه به بازار و همچنین کمبود نقدینگی برای خودروساز و درنهایت افزایش طلب قطعه‌سازان شود. در این بین بحث اصلاح قراردادهای قطعه‌سازان مطرح شده است. اصلاح قیمتی که می‌تواند سبب افزایش تیراژ و تکمیل خودروهای ناقص خودروسازان شود. اما نگاهی به‌وضعیت خودروهای ناقص خودروسازان در داخل شرکت‌ و انبارهای آن‌ها نشان می‌دهد بخش بزرگی از خودروها به‌دلیل نبود چراغ ناقص هستند.
قائم‌مقام «گروه پژوهش صنعت مدرن» درخصوص وضعیت اصلاح قراردادهای خودروسازان با قطعه‌سازان به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «خودروسازان در حال پرداخت مطالبات و البته به‌روز کردن قراردادهایشان هستند. جلساتی در این خصوص در حال برگزاری است و همان‌طور که می‌دانید قراردادهای ما همچنان براساس دلار 11 هزار تومانی است.»
وی می‌افزاید: «این درحالی است که روز گذشته ما دلار را با قیمت 28 هزار تومان حواله کرده‌ایم. دوستان در ایران‌خودرو و سایپا براساس قیمت‌های فصلی در حال به‌روز کردن قیمت‌ها هستند. به‌عنوان مثال برای فصل زمستان گذشته یک قیمت در نظر گرفته‌اند و برای فروردین و اردیبهشت که دلار افزایش قیمت داشته نیز یک قیمتی در نظر گرفته‌اند.»
پدرام با بیان اینکه برای خرداد و تیر هم یک قیمت متفاوت از سوی خودروساز در نظر گرفته شده است، می‌افزاید یعنی براساس نوسانات دلار قیمت قطعات هم در حال شناور شدن است. 
البته از سوی خودروسازان فرمولی درحال استخراج است که فشار روی تامین‌کنندگان کم‌تر شود.» قائم‌مقام تولیدکننده «گروه پژوهش صنعت مدرن» با بیان اینکه سفارش کار برای تامین‌کنندگان افزایش یافته است، تصریح می‌کند: «خودروسازان سعی می‌کنند خودروهای کف‌شان را جمع کنند؛ اما مشکل این است که قطعه‌ در اختیار ندارند و قطعه‌ساز نیز درحال حاضر با مشکل تامین ارز و مشکل قیمتی 
مواجه است.»
وی درخصوص اینکه بخش بزرگی از خودروهای کف کارخانه‌ها مشکل تامین چراغ دارند، می‌گوید:  «برخی خودروها با مشکل تامین چراغ مواجه هستند. ما نیز به‌عنوان تامین‌کننده چراغ در انتظار تامین ارز هستیم و سفارش‌گذاری انجام شده و اجناس ما درگمرک آماده ترخیص است؛ اما برای ترخیص باید ارز اختصاص می‌یافت.» 
پدرام می‌افزاید: «خوشبختانه بخشی از ترخیص ارزمان روز گذشته انجام شد و به‌محض اینکه اجناس ما از گمرک ترخیص شود، دوباره نسبت به تامین چراغ خودروسازان اقدام خواهیم کرد.» وی اظهار می‌کند: «مشکل قطعه‌سازان در حال حاضر بحث تخصیص ارز است و درصورتی که ارز ما تخصیص داده شود، می‌توانیم تولید را ادامه دهیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =