بورس

روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 86هزار نوبت معاملاتی، 2.4میلیارد سهم به ارزش 676میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 240هزار میلیارد تومان شد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،در دادوستدهای روز گذشته گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، نیرومحرکه، مهرکام پارس، ایران‌خودرو دیزل، سایپا دیزل و لنت ترمز ایران منفی خوردند و در مقابل تنها نماد بهمن‌دیزل مثبت شد. همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 86هزار نوبت معاملاتی، 2.4میلیارد سهم به ارزش 676میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 240هزار میلیارد تومان شد. همچنین شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از 23هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و 492هزار واحدی قرار گرفت.

   امیدهایی برای بازگشت بورس به روند صعودی
برخی کارشناسان معتقدند بورس به دلیل حجم زیاد نقدینگی، افزایش قیمت‌های جهانی، سطح تورم، جهش نرخ دلار، دستورالعمل‌های جدید بازار سرمایه شامل تقویت بازارگردانی، ممنوعیت معاملات الگوریتمی و محدود شدن سفته‌بازی، دوباره به روند صعودی باز خواهد گشت. از سوی دیگر، با انتشار گزارش‌های مالی شش‌ماهه و مشخص‌شدن فروش بنگاه‌ها با توجه به نرخ دلار و تورم، بازار سرمایه به سمت فضای مثبت تغییر مسیر می‌دهد و در بدترین شرایط، بازار حداکثر طی ۳ تا ۶ ماه خود را با سایر بازارها منطبق می‌کند.

   دو مشکل اصلی بازار سهام
در شرایط فعلی بازار سهام با دو مشکل روبه‌رو است، نخستین مشکل از بین رفتن اعتماد عمومی به این بازار است. به بیان دیگر عدم‌اعتماد سهامداران به این بازار را می‌توان بزرگ‌ترین مشکل کنونی در بورس تلقی کرد. دومین مشکل، تصور فعالان بازار سرمایه از وضعیت فعلی بازار است که فکر می‌کنند دیگر قرار نیست این بازار رشد کند و گمان می‌برند آسمان بورس تا همیشه تیره خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =