خودروهای پرطرفدار

بازار خودرو در روزهایی که چندان حال‌وروز خوشی ندارد برای سرپا ماندن در میان این همه موانع دست‌وپا می‌زند. شرکت‌هایی که در یک‌برهه زمانی به اصطلاح توپ هم آنها را تکان نمی‌داد حالا تنها برای بقـــا در این راه پرپیچ‌وخم می جنگند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در روزهایی که چندان حال‌وروز خوشی ندارد برای سرپا ماندن در میان این همه موانع دست‌وپا می‌زند. شرکت‌هایی که در یک‌برهه زمانی به اصطلاح توپ هم آنها را تکان نمی‌داد حالا تنها برای بقـــا در این راه پرپیچ‌وخم می جنگند.
سال گذشته که شرایط بازار خودرو چه از نظر قیمت و چه‌از نظر خریدوفروش مساعد بود شرکت‌های چینی به‌هیچ‌عنوان در بازار داخلی رقیب نداشتند. این اتفاق در حالی رخ می‌داد که شرکت‌های بزرگ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا با تولیدات انبوه خود نمی‌توانستند جلوی فروش خوب شرکت‌های چینی را بگیرند.
متاسفانه درحال‌حاضر و در شرایط فعلی بازار، شرکت‌های چینی دیگر رونق گذشته را ندارند و باید گفت تا حد زیادی فعالیت‌هایشان محدود شده است. شرکت‌هایی که هر سال از یک خودرو جدید رونمایی یا هر 2 یا 3‌ماه یک بار اقدام به تغییر قیمت می‌کردند؛ حالا نه از رونمایی خودرو تازه خبری است و نه تولیدات جدیدی که شرکت‌های چینی را به سمت جلو سوق بدهد. شرکت‌های چینی متاسفانه درحال‌حاضر در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند. اتفاقی که باعث می‌شود هیچ‌کدام از این شرکت‌ها در ‌راستای تولید و عرضه خودرو نتوانند طرح‌های توسعه‌ای داشته باشند. 
در این میان شرکت‌های مونتاژکننده چینی منتظر ثبات نرخ ارز هستند تا بتوانند قیمت‌گذاری جدید خود را انجام دهند. تحریم‌های سختگیرانه از طرف کشورهای غربی نیز باعث شده است چینی‌ها زیر این فشار تا حدود زیادی کمر خم کنند؛ شرکت‌هایی که شاید دیگر فعالیت سابق خود را ندارند اما مانند دیوار چین درمقابل تمام تحریم‌ها ایستادگی کردند و توانستند در بازار فعلی با تمام توان مقاومت کنند. ازاین‌رو انحصار خودروهای چینی در بازار با افزایش قیمت‌های بی‌رویه تا حدود زیادی از بین رفته و بازار خودرو درحال‌حاضر با چند دستگی در برندهای مختلف همراه است.
در این میان یکی از شرکت‌های خوشنام و معتبر محصولات خود را به صورت امانی به نمایندگان خود عرضه می‌کند تا آنها بتوانند این خودروها را به‌صورت مستقیم به دست مصرف‌کنندگان برسانند.
همچنین گفته می‌شود خودروهای ام‌وی‌ام و چری تنها برندهایی هستند که در بازار خودرو صفربدون پلاک آنها در بازار یا نمایشگاه‌های خودرو خریدوفروش نمی‌شود. این خودروها را در نمایشگاه‌ها فقط به‌صورت‌کارکرده و دست‌دوم می‌توان خریداری کرد.
مابقی چینی‌های بازار خودرو درحال‌حاضر کاملا از آب‌وتاب همیشگی خود افتاده‌اند و تا حدود زیادی کج‌دارومریز حرکت می‌کنند و فقط برای ماندن در این بازار در شرایط فعلی تلاش می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =