کد خبر: 231489
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۶
بازار خودرو

براساس نتایج جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو که دوازدهم این ماه با حضور وزیر جدید صنعت و خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شد، وضعیت تولید خودرو در شرکت‌های خودروسازی روند ساخت و تامین قطعات و مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و.... بررسی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،سهیل معمارباشی، مدیرکل دفتر صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص تصمیمات اخیر کمیته خودرو می‌گوید: «براساس نتایج جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو که دوازدهم این ماه با حضور وزیر جدید صنعت و خودروسازان و قطعه‌سازان برگزار شد، وضعیت تولید خودرو در شرکت‌های خودروسازی روند ساخت و تامین قطعات و مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان و.... بررسی شد، اما نتایج این نشست به‌جمع‌بندی نهایی نرسید و مقرر شد تا پایان هفته جاری با بررسی بیشتر این موارد با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط و مجلس درنهایت راهکارهایی ارائه شود که برمبنای آن بتوان با افزایش تولید خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی، زمینه رشد عرضه و تثبیت یا کاهش قیمت خودرو را فراهم کرد.»
وی با بیان اینکه شیوه فروش خودرو همان روشی است که اکنون نیز با پیش‌ثبت‌نام و قرعه‌کشی اجرا می‌شود، می‌افزاید: «اما با رای اعتماد مجلس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیته خودرو از خودروسازان و قطعه‌سازان و سایر زنجیره تولید خودرو خواست با افزایش تولید بتوانند نقش موثرتری در حل مشکلات کنونی بازار داشته باشند.»
وی درخصوص اهداف وزیر جدید برای صنعت‌خودرو می‌گوید: «در واقع، هدف آن است که با رشد تولید و عرضه خودرو بازار تنظیم شود و در این چارچوب خودروسازان باید تا جایی که می‌توانند، تیراژ تولید محصولات خود را چه به‌شیوه عرضه در بورس یا کمیته خودرو از طریق فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش و... افزایش دهند و با رشد عرضه، زمینه کاهش یا تثبیت قیمت خودرو فراهم شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =