ضدیخ کاسپین

این روزها با توجه به‌افزایش قیمت خودرو و هزینه تعمیر و تعویض قطعات آن، نگهداری خودرو اهمیت زیادی پیدا کرده است. بالا بردن سطح آگاهی از دانش فنی خودرو و محصولات خودرویی می‌تواند ما را در انتخاب محصول بهتر کمک و درنتیجه از بروز صدمات احتمالی جلوگیری کند.  

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها با توجه به‌افزایش قیمت خودرو و هزینه تعمیر و تعویض قطعات آن، نگهداری خودرو اهمیت زیادی پیدا کرده است. بالا بردن سطح آگاهی از دانش فنی خودرو و محصولات خودرویی می‌تواند ما را در انتخاب محصول بهتر کمک و درنتیجه از بروز صدمات احتمالی جلوگیری کند.  

در گذشته بیشتر از آب خالص برای انتقال حرارت داخلی موتور به‌رادیاتور استفاده می‌شد که این امر مشکلاتی را نیز به‌همراه داشت. علت آن هم این بود که آب در دماهای بسیار کم یا بسیار زیاد کاربرد خود را به‌عنوان مایع خنک‌کننده از دست می‌دهد. 

همچنین منجمد شدن آب افزایش حجم آن را در پی دارد که این پدیده در مجاری خنک‌کننده موتور سبب ترکیدگی و شکست قطعات می‌شود. از طرف دیگر قطعات فلزی بدنه موتور در فرآیند کارکرد موتور به‌اندازه‌ای گرم می‌شود که مشکل خوردگی را به‌وجود می‌آورد. 

استفاده از آب خالص سبب می‌شود املاح موجود در آن روی محل‌های خورده‌شده در رادیاتور رسوب کند و از نمایان شدن این نقاط جلوگیری کند. برای جلوگیری از یخ زدن آب داخل موتور و رادیاتور در هوای سرد زمستان یا جوش آوردن خودرو در فصل تابستان که سبب وارد آمدن خسارت زیادی به‌موتور و رادیاتور می‌شود، از ضدیخ استفاده می‌شود و کیفیت ضدیخ باید به‌گونه‌ای باشد که اثر نامطلوبی روی قطعات یادشده نداشته باشد.  محلول ضدیخ در سیستم خنک‌کننده از منجمد شدن مایع جلوگیری و بلوک سیلندر را از خطر ترکیدن محافظت می‌کند. 

اختلاط ضدیخ

ضدیخ نباید به‌صورت خالص استفاده شود؛ چراکه در این حالت دمای انجماد مناسبی ندارد. بنابراین باید با آب خالص (آب دیونیزه)* مخلوط شود. 

بهینه‌ترین درصد اختلاط و بهترین عملکرد به‌صورت نسبت حجمی 50/50 آب و ضدیخ است.

مزایای ضدیخ : استفاده از ضدیخ مناسب سبب می‌شود آب موجود در رادیاتور خاصیت ضد یخ، ضد جوش، ضد زنگ‌زدگی، ضد رسوب، ضد کف، غیرخورنده و ضدخوردگی داشته باشد.

درچه فصلی بایداز ضدیخ استفاده کنیم؟ 

در تمام فصول سال و در هر نقطه ازکشور با هر شرایط آب و هوایی باید از ضدیخ استفاده کرد. در تمام شرایط استفاده از خودرو مانند کارکرد بالا، استفاده اندک، رانندگی شهری و برون‌شهری، ترافیک و .... باید در رادیاتور خودرو ضدیخ وجود داشته باشد. 


  ضدیخ کاسپین یکی از بهترین انواع ضدیخ در دنیا

ضدیخ کاسپین با 50 سال تجربه در تولید، برای اطمینان از کیفیت ضدیخ براساس آخرین استانداردهای سختگیرانه جهانی و با در نظر گرفتن پارامترهای مطابق با تکنولوژی و قطعات استاندارد خودروها در یکی از معتبرترین مراکز تخصصی در زمینه تست ضدیخ در آمریکا مورد آنالیز قرار گرفت. 

موسسه تحقیقاتی «Amalgatech» یکی از مراکز مورد تایید کمپانی‌های بزرگ خودروسازی آمریکا و جهان است.*

آب دیونیزه یا آب یون‌زدوده به آب‌مقطری گفته می‌شود که علاوه بر گذراندن مراحل تقطیر، یون‌زدایی نیز شده باشد. 

ضدیخ کاسپین در این موسسه در پارامترهای زیر مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت :
   خواص فیزیکی و شیمیایی مانند چگالی، نقطه انجماد، نقطه جوش، PH، ذخیره قلیایی و ... 
  خوردگی ضدیخ در محیط‌های مشابه با سیستم خنک‌کننده خودرو
  خوردگی و ساییدگی بر اثر کویتاسیون (حفره‌زایی) در پمپ 
  آزمون خوردگی آلیاژ آلومینیوم
   میزان خوردگی ضدیخ روی آلیاژهای فلزی مورد استفاده در سیستم خنک‌کننده خودرو
   آزمون بررسی میزان خوردگی ورقه‌های فلزی از طریق شبیه‌سازی سیستم خنک‌کننده خودرو شامل واترپمپ، رادیاتور، مجاری گردش سیال خنک‌کننده با واشرها، لوله‌ها، چندراهی‌ها و رابط‌های

اجزای این سیستم 
   آزمون تمایل به ایجاد کف
نتایج تمام آزمون‌ها روی ضدیخ کاسپین تاییدکننده عدم‌وجود هرگونه اثر خوردگی این محصول روی اجزای سیستم خنک‌کننده خودرو و حفاظت اجزای فلزی در برابر خوردگی در طول زمان 
است.
مجموع آنالیزهای انجام‌گرفته در این موسسه تحقیقاتی و مقایسه آن با نمونه‌های نامرغوب در بازار نشان داد که کیفیت ضدیخ کاسپین در بالاترین سطح استانداردهای جهانی و قابل مقایسه با ضدیخ‌های برندهای معروف جهان است.

  جهت اطلاعات بیشتر درخصوص این آزمایشگاه می‌توانید به آدرس اینترنتی www.amalgatech.com مراجعه فرمایید. 

جهت بررسی دقیق‌تر آنالیزهای ذکرشده می‌توانید این تصویر را اسکن کنید. تصاویر روبه‌رو دو دسته از واترپمپ‌هایی را که توسط ضدیخ کاسپین و ضدیخ نامرغوب در آزمایش مورد بررسی قرار گرفته است، نشان می‌دهد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =