سیستم تشخیص ریسک جاده

اس‌کی‌پلنت به‌عنوان بخشی از گروه SK که در حوزه تحلیل‌وتست داده‌ها فعالیت می‌کند با همکاری هانکوک اقدام به طراحی سیستم مانیتورینگ برای تشخیص ریسک‌های ترافیکی جاده‌ها به صورت «درلحظه» کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، «راهکار تشخیص ریسک جاده ‌ها» از هوش مصنوعی و تکنولوژی یادگیری عمیق خودروها استفاده می‌کند تا با تحلیل صدای خودروهای درحال عبور از جاده‌ها خطراتی همچون باران، برف، یخبندان، تصادف و سایر مخاطرات مهم در جاده‌ها را تشخیص دهد تا اطلاعات را پس از تحلیل در اختیار نهادهای حمل‌ونقل عمومی و نگهداری از جاده‌ها بگذارند. 

این اطلاعات می‌توانند درزمینه اقدامات مقابله‌ای همچون برف‌روبی یا ترمیم گودال‌ها به این نهادها کمک کنند. استفاده از هوش‌مصنوعی باعث شده است این سیستم نیاز به در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی گسترده‌ای شامل صداهای مختلف داشته باشد، اصواتی که در نهایت منجر به ایجاد شرایط خاص (مثل باران، برف و تصادف) شده‌اند. 

به‌منظور ارتقای این بانک اطلاعاتی هانکوک به اس‌کی پلنت کمک کرد تا اطلاعات دقیقی کسب کند. این داده‌ها طی تست رانندگی در گوسان کره و ایوالو فنلاند جمع‌آوری شده است. هرچه این مرحله به صورت گسترده‌تری انجام شود، سیستم نهایی می‌تواند پاسخ دقیق‌تری برای تشخیص شرایط جاده ارائه دهد. 

کلائوس کرایوس، مدیر مرکز تحقیق و توسعه هانکوک در اروپا گفت: «ایمنی جزو اولویت‌های اصلی هانکوک است. همکاری ما با اس‌کی پلنت برای رسیدن به راه‌حلی که خطرات هر جاده را تشخیص دهد، با هدف اصلی دستیابی به رانندگی ایمن انجام شده است. 

این پروژه بخشی از تعهد هانکوک‌تایر برای تحول دیجیتال در صنعت تایر خواهند بود. همچنین می‌تواند تاثیر زیادی ببر پیشرفت صنعت خودرو بگذارد.» هانکوک پیش‌از این هم نشان داده است با استفاده از فناوری‌های نوین قصد دارد به صنعت خودرو کمک کند.

علاوه‌بر پروژه مشترک هانکوک با اس‌کی‌پلنت، این شرکت با دانشگاه KAIST کره (موسسه علوم پیشرفته و فناوری‌های کره) در زمینه فناوری‌های آینده خودرویی مشارکت داشته تا بین صنعت و دانشگاه همکاری نزدیک شکل بگیرد. هر دو طرف طی این همکاری در تلاش هستند توانایی‌های واحد تحقق و توسعه خود را به‌کار بگیرند و از این طریق تحول دیجیتالی در صنعت خودرو را رقم بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =