بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز شنبه ۱۹ مهر بالغ بر ۳.۲میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر۱۴۶۵ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، دوشنبه‌ای که گذشت، روز تاریخی برای گروه خودرویی بود. زیرا رکورد معاملات انجام‌شده در این صنعت بورسی از لحاظ حجم و ارزش شکسته شد، به‌طوری‌که دیروز در گروه خودرویی طی ۳۵۴هزار نوبت معاملاتی، ۷میلیارد سهم به ارزش ۲۸۲۲میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۳۰۱هزار میلیارد تومان شد. 
این در حالی است که رکورد قبلی معاملات گروه خودرویی مربوط به روز سوم خردادماه سال‌جاری بود که طی آن ۶.۵میلیارد سهم به ارزش ۱۹۲۷میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفته بود.

صعود «‌خودرو» و «خساپا»

روز دوشنبه در گروه خودرویی نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سایپا، قطعات اتومبیل ایران، رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد و بهمن‌دیزل مثبت شدند و درمقابل نمادهای پارس‌خودرو، نیرومحرکه، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، مهرکام پارس، آهنگری تراکتورسازی ایران، سایپادیزل، صنایع ریخته‌گری ایران، کرمان‌خودرو، ایران‌خودرو دیزل و محورسازان ایران‌خودرو منفی خوردند. 

شاخص‌کل نیز با کاهش بیش از ۱۷هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۵۷۹هزار واحدی قرار گرفت.

کوچ هیجان‌زدگان به بازار ارز 

یکی از دلایلی که می‌توان برای اصلاح بازار برشمرد، افزایش نرخ ارز است. این مساله به‌نوعی از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کرد و موجب شد افرادی که رفتار هیجانی داشتند، از بازار سهام خارج شده و روانه بازار ارز شوند. 

اما کسانی که در بازار مانده‌اند و نگاه میان‌مدت و بلندمدت‌تری به بازار دارند، تاکنون رفتار صحیحی از خود نشان داده‌اند. 

این افراد به شکل هیجانی و بر اساس صف‌های خرید و فروش وارد سهمی نشده یا از آن خارج نمی‌شوند. 

حال اما به نظر می‌رسد افراد هیجان‌زده‌ای که به دلیل ترس از اصلاح بازار عملا موجب آسیب‌رسانی بیشتر به آن می‌شدند، از بورس خارج شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =