لنت ترمز

دبیر انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ کشور گفت: «امکان ورود برای ثبت کدشناسایی کالا برای تولید داخل امکان‌پذیر نیست. این را یا باید آموزش بدهند یا فیلم آموزشی آن را ارائه کنند. اما در حال حاضر این بخش عملیاتی نیست.»

این روزها صنعت تولید لنت در کشور با چالش‌ فراوانی مواجه است. از تامین مواداولیه تا تامین ارز برای واردات مواداولیه خارجی و همچنین مشکلات ناشی از افزایش قیمت ارز همگی سبب شده این صنعت نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر با مشکل مواجه شود. ارجاع بسیاری از تولیدکنندگان به‌سامانه جامع تجارت نیز درحالی است که به‌گفته‌ بسیاری از فعالان صنایع از جمله صنعت لنت، نمی‌توان از این سامانه استفاده خاصی کرد.

محمود عسگری، دبیر انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ کشور با بیان اینکه به‌دلیل مشکلات این سامانه هیچ‌یک از تولیدکنندگان نتوانسته‌اند کد شناسایی کالایی را ثبت کنند، به «دنیای ‌خودرو» می‌گوید: «خود سامانه جامع تجارت مشکلی ندارد؛ اما آن بخشی که مربوط به‌دریافت و ثبت کد شناسایی کالاست، دچار ایراداتی است.»

وی با اشاره به‌وجود چند قسمت در این سامانه اظهار می‌کند: «این سامانه دارای چند قسمت است؛ یک بخش این سامانه مربوط به‌تولید است و بخش دیگر به‌واردات اختصاص دارد که این قسمت مشکلی ندارد؛ اما در بخش تولید عملا نمی‌توان اقدامی انجام داد.»

دبیر انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ کشور با تاکید براینکه وزارت صمت باید این مشکل را حل کند، تصریح می‌کند: «امکان ورود برای ثبت کدشناسایی کالا برای تولید داخل امکان‌پذیر نیست. این را یا باید آموزش بدهند یا فیلم آموزشی آن را ارائه کنند. اما در حال حاضر این بخش عملیاتی نیست.»

عسگری در ادامه می‌افزاید: «صحبت‌هایی با وزارت صمت انجام شده و احتمالا کلاس‌های آموزشی برای ثبت کدشناسایی کالا برگزار خواهد شد. اگر کد شناسایی کالا وجود داشته باشد، همه تولیدکنندگان واقعی باید این کد را روی لنت‌هایشان یا روی جعبه‌ها درج کنند.»

وی تاکید می‌کند: «اگر این اقدام عملیاتی شود، فواید بسیاری دارد و مشخص می‌شود که کالا در کدام کارخانه تولید شده و متعلق به‌چه کسی است. اما به‌نظر نمی‌رسد این کار درنهایت عملیاتی شود. به‌طور کلی ما از این طرح در صورت عملیاتی شدن استقبال می‌کنیم.»
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali behravan IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    SNG kardan mashinam.nazar digeyi nadaram.pare shodam az azad zadan

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =