روغن موتورسیکلت

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، طی چهار سال آینده سالانه شاهد رشد 5/1 تا ۲ درصدی تقاضا برای روانکار اصلی موتورسیکلت‌ها خواهیم بود. این درحالی است که عمده رشد در کشور مکزیک رخ خواهد داد و البته آمریکای شمالی و جنوبی روی هم تنها ۲۰ درصد از کل تقاضای سال ۲۰۱۹ را دربر گرفتند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، موسسه «کلین‌اندکو» اعلام کرد که میانگین تقاضا در سال ۲۰۱۹ یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است. سوشمیتا دوتا (Sushmita Dutta) مدیر پروژه یکی از شرکت‌ های انرژی‌محور طی نشستی که روز ۷ اکتبر برگزار شد، اعلام کرد که طی 5 سال آینده بیشترین رشد در بازار آمریکای شمالی در حوزه روانکارهای مربوط به موتورسیکلت رخ خواهد داد. 

او در ادامه سخنان خود گفت: «واضح است که بازار مکزیک سرعت رشد بسیار بالاتری نسبت به‌ایالات‌متحده و کانادا خواهد داشت؛ چرا که بازار این دو کشور اشباع شده است؛ اما در مکزیک شاهد کشف بازارهای جدید هستیم.»

این شرکت پیش‌بینی کرده تقاضای جهانی برای روانکار موتورسیکلت‌ها، اسکوترها و موپادها به‌خاطر شرایط به‌وجودآمده توسط کرونا تا یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد یافت. 

اما میزان این افت بستگی به‌شرایط شیوع بیماری در کشورهای مختلف و تاثیر آن بر اقتصاد آن‌ها دارد. همچنین این روند ارتباط زیادی نیز به‌سرویس‌های قابل ارائه در زمان قرنطینه دارد.

«اما تقاضا در سال ۲۰۲۱ ترمیم خواهد یافت.» این تحقیق نشان می‌دهد ۹۵ درصد از روغن‌موتور استفاده‌شده درون پیشرانه‌های چهارزمانه ریخته می‌شود و ۵ درصد باقی‌مانده راهی سیستم تعلیق، گریسکاری، زنجیرها و دنده‌ها می‌شود.

شرکت کلین پیش‌بینی کرده حجم فرست‌فیل یا روغن مصرفی در کارخانه و سرویس‌های دوره‌ای بین 3 تا 5 هزار تن در قاره آمریکا خواهد بود که از این میان سهم آمریکای شمالی باز هم بیشتر خواهد بود. 

برزیل در جایگاه جهانی ششمین کشور از نظر تقاضای روانکار موتورسیکلت به‌حساب می‌آید و ایالات‌متحده در جایگاه نهم قرار دارد و مکزیک یازدهم است. به‌همین دلیل در سال ۲۰۱۹ نیز تقاضا برای روغن‌موتور در حدود ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار تن در آمریکای جنوبی و ۳۰ هزار تن در آمریکای شمالی بوده است. 

اما در آمریکای جنوبی سهم سنتتیک‌ و نیمه‌سنتتیک‌ها درمجموع به ۱۰ درصد نمی‌رسد. درعین‌حال در آمریکای شمالی سنتتیک‌ها سهم ۳۰ درصدی و نیمه‌سنتتیک‌ها سهم ۱۰درصدی دارند. 

پروژه کلین پیش‌بینی کرده که تقاضای جهانی برای دوچرخ‌های موتوردار از ۷۰۰میلیون‌ دستگاه در سال ۲۰۱۹ به ۸۰۰ میلیون‌دستگاه در سال ۲۰۲۴ خواهد رسید. باتوجه به برقرار بودن شغل‌های حیاتی همچون تحویل کالا به‌نظر نمی‌رسد که دوچرخ‌های موتوردار شرایط مشابهی همچون خودروهای سواری داشته باشند.

درپایان گفتنی است بسیاری از مشاغل خرد و مارکت‌پِلِیس‌های نوین به‌حضور سرویس‌های حمل بار ارزان‌قیمت موتورسیکلتی نیاز مبرم دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =