دانشمندان اعلام کردند اگر صنایع مرتبط با لاستیک به محدودیت‌های مور نظر دست پیدا نکنند، گرمایش زمین تا ۱.۵درجه افزایش می‌یابد که تاثیرات جدی بر آب‌وهوای کره‌زمین خواهد داشت. 

به گزارش «اخبار خودرو»،جمعه گذشته نوکیان‌تایر رسما اعلام کرد به اهداف اعلام‌شده از‌سوی محققان زیست‌محیطی درزمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دست یافته است. دانشمندان اعلام کردند اگر صنایع مرتبط با لاستیک به محدودیت‌‌های مور نظر دست پیدا نکنند، گرمایش زمین تا ۱.۵درجه افزایش می‌یابد که تاثیرات جدی بر آب‌وهوای کره‌زمین خواهد داشت. 
حال نوکیان‌تایر توانست به سطح اول و دوم محدودیت‌های اعلام‌شده از سوی دانشمندان دست پیدا کند و میزان انتشار GHG خود را نسبت‌به سال ۲۰۱۵ میلادی تا ۴۰درصد کاهش دهد. البته سطح سوم انتشار این ماده مربوط به کاهش ۲۵درصدی انتشار آن ماده از تایر تولید‌شده نسبت به شرایط سال ۲۰۱۸ خواهد بود. برای رعایت سطح سوم این محدودیت‌ها باید تغییرات چشمگیری بر حمل‌ونقل و نحوه استفاده از لاستیک‌ها اعمال شود که هنوز زیرساخت مناسبی برای این کار ایجاد نشده است. اما از میان شرکت‌های تولیدکننده تایر و لاستیک، نوکیان‌تایر فنلاند نخستین شرکتی است که توانسته به هر دو سطح نخست محدودیت‌ها دست پیدا کند. هیل کورهن، مدیرعامل نوکیان‌تایر گفت: «پیش از این شاهد زمستانی تقریبا برفی در فنلاند‌جنوبی بودیم، اما برای حفاظت از این شرایط، وظیفه خود می‌دانیم تغییراتی در روند تولید و مصرف تایر و لاستیک اعمال کنیم تا نسل‌های آینده هم شاهد چنین آب‌وهوایی باشند. در شش سال گذشته، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا ۴۴درصد کاهش دادیم و البته در این روند متوقف نخواهیم شد.» 
ایده اهداف درنظر گرفته‌شده برای محدودیت انتشار گازهای گلخانه‌ای با همکاری بین کمیسیون جهانی سازمان ملل، موسسه منابع جهانی، بنیاد تلاش برای طبعیت و موسسه CDP انگلستان اجرایی شده است. این اهداف براساس همکاری بین صنایع و تیم‌های تحقیقاتی دانشمندان شکل می‌گیرد تا بهترین عملکرد را بین شرکت‌های مختلف و مستقل از هم را شاهد باشیم. سطح‌یک این محدودیت‌ها مربوط به آلایندگی مستقیم و سطح دوم مربوط به آلایندگی‌های غیرمستقیم ناشی‌از خریداری محصولات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

آخرین اخبار