رقابت تنگاتنگ تجاری‌سازان بر سر سهم‌خواهی از بازارهای تجاری، باعث شده است این تولیدکنندگان تلاش بسیاری در استفاده از سیستم‌ها و تکنولوژی‌ها مدرن داشته باشند. شناخت درست از بازارهای جهانی و بررسی نیاز ناوگان‌های مختلف به‌عنوان عوامل اصلی موفقیت و پیشرفت این خودروسازان ارزیابی می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،رقابت تنگاتنگ تجاری‌سازان بر سر سهم‌خواهی از بازارهای تجاری، باعث شده است این تولیدکنندگان تلاش بسیاری در استفاده از سیستم‌ها و تکنولوژی‌ها مدرن داشته باشند. شناخت درست از بازارهای جهانی و بررسی نیاز ناوگان‌های مختلف به‌عنوان عوامل اصلی موفقیت و پیشرفت این خودروسازان ارزیابی می‌شود. بزرگ‌ترین بازار این خودروها در آمریکای شمالی واقع شده است. بنابراین تجاری‌سازان بزرگ به دنبال راهی برای افزایش سهم خود از این بازارها، تمرکز بر نوآوری و تکنولوژی را از قلم نینداخته‌اند. ولوو، کنورث، اینترنشنال، پیتربیلت، فریت‌لاینر و مک، 6 تجاری‌سازی هستند که با وجود برخورداری سهم مشخص از بازارهای آمریکای شمالی و کانادا همچنان با استفاده از تکنولوژی‌های روز و بهبود مصرف سوخت، سعی بر آن دارند در سال‌های پیش رو علاوه بر حفظ سهم خود، فروش بیشتری را در این بازارها تجربه کنند.

   افزایش سهم ولوو از بازار کانادا با تمرکز بر فناوری
ولوو یکی از بزرگ‌ترین برندهای تجاری‌سازی در کانادا محسوب می‌شود که توانسته است بخش بزرگی از بازار این کشور را تا پایان سال 2019 در اختیار بگیرد و سهم خود را از این بازار به 13.9 درصد برساند. باید این موضوع را مد نظر قرار داد که سهم این خودروسازی در سال 2018 تنها 10.6 درصد از بازار کانادا بود. این در حالی است که بازار این خودروسازی در آمریکا طی دو سال متوالی 2019 و 2018 با کاهش همراه بوده و از 10.7 درصد به 9.7 درصد رسیده است. 
این خودروسازی با توجه به تمرکز بر نوآوری‌هایی خودران و الکتریکی احتمالا در سال‌های آینده بازار بهتری را در کشورهای توسعه‌یافته مانند کانادا به دست خواهد آورد. این خودروسازی با ورود به حوزه فناوری تله‌ماتیک (قابلیت اتصال با خودروهای یک ناوگان) شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد. کامیون‌ها و کشنده‌های ولوو، شهرت جهانی خود را مدیون دو فاکتور اصلی هستند؛ نخست آن‌که امکانات کابین این خودروها شباهت چندانی به فضای کامیون‌های تجاری ندارند و بیشتر شبیه یک خانه متحرک هستند و همین رانندگی را برای کاربران آن‌ها راحت‌تر می‌کند. فاکتور دوم این است که کامیون‌های ولوو برای مسیرهای طولانی و ترانزیتی بسیار ایده‌آل هستند.

  2020؛ سال شگفت‌انگیز برای اینترنشنال‌های آیرودینامیک
اینترنشنال به‌عنوان یکی از پرطرفداترین سنگین‌سازان در کشورهای غربی به ویژه آمریکا و کانادا، از سال 1902 تاکنون در سراسر آمریکای شمالی توانسته است محصولات باکیفیتی را در اختیار خریداران این بخش قرار دهد. بنابراین محصولات اینترنشنال حدود 36 درصد فروش کامیون‌های کلاس 7 کانادا را در سال 2018 به خود اختصاص داده است. 
گرچه آمارهای مربوط به این بخش در سال 2020 هنوز به‌طور رسمی منتشر نشده، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است سال 2020 میلادی برای این خودروساز آمریکایی شگفت‌انگیز باشد. دلیل اصلی این پیش‌بینی به تمرکز اینترنشنال روی بهبود بهره‌وری سوخت و افزایش عملکرد خودرو برمی‌گردد که برای دارندگان ناوگان در سال‌های آتی بسیار مهم خواهد بود.  به‌عنوان مثال اینترنشنال در نسخه 2020 مدل LT خود توانست با بهبود نمای سقف و ایجاد سایر تغییرات در نمای بیرونی، آیرودینامیک خودرو را بهبود بخشد و در نهایت مصرف سوخت آن را تا 8.2 درصد کاهش دهد. البته باید توجه داشت سری LT تنها گزینه‌ای نبوده که برای سال 2020 مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. 
   ویژگی‌های ایمنی آپدیت‌پذیر برای ناوگان فریت‌لاینر
فریت‌لاینر خودروسازی است که 75 سال تجربه در طراحی و تولید کامیون‌های سنگین و نیمه‌سنگین و کشنده‌ دارد. این سازنده در استفاده از سیستم پاورترین دیترویت پیشتاز است؛ سیستمی که نحوه هماهنگی موتور، انتقال قدرت و اکسل کامیون را به‌عنوان یک سیستم یکپارچه مشخص می‌کند و باعث بهبود کارایی خودرو می‌شود. کامیون‌های فریت‌لاینر به‌واسطه برخورداری از ویژگی‌های ایمنی مانند رادار روی سپر یا دوربین روی شیشه جلو، آپدیت بالایی را تجربه می‌کنند و باعث می‌شوند صاحبان این ناوگان، از خودروهای به‌روزتری بهره ببرند. 
فریت‌لاینر همچنین با تغییراتی که در دو کشنده خود ایجاد کرد و آن‌ها را از موتورهای دیزلی به سلول‌های سوختی هیدروژنی تغییر داد، توانست میزان انتشار آلایندگی را در این مدل‌ها به‌شدت کاهش دهد. قرار است این خودروهای به‌روزشده در سال‌های 2021 و 2022 به جاده‌های دو کشور آمریکا و کانادا بیایند. 

   تغییر رویکرد پیتربیلت از دیزل به الکتریکی
نام پیتربیلت با کلمه کشنده عجین شده است و تا امروز وسایل‌نقلیه دیزلی بسیاری را به جاده‌ها فرستاده است. با این‌حال، در سال 2020 انتظار می‌رفت این خودروسازی با فروش محدود وسایل نقلیه الکتریکی، دیدگاه خود را به تولید خودروهای تجاری تغییر دهد. درحال‌حاضر 16 دستگاه از مدل‌های الکتریکی پیتربیلت در بزرگراه‌های آمریکا و کانادا تردد می‌کنند که قرار است تا پایان 2020 این تعداد به 36 دستگاه برسد. اضافه شدن تکنولوژی‌های مربوط به ایمنی، برای متقاضیان این خودروها بسیار امیدوارکننده بوده، همچنین استفاده از فناوری SmartAir مصرف سوخت این خودروها را کاهش داده است. همچنین این خودروسازی به‌منظور ایمن نگه داشتن رانندگان در جاده، تشخیص و رفع سریع مشکلات و بازگشت کامیون‌ها به جاده پس از رفع مشکل، از روش تشخیصی از راه دور Smartling استفاده کرده‌اند.

  گذر تضمینی کشنده‌های مک از آب‌وهوای مختلف
مک به‌عنوان تجاری‌سازی که از سال 1900 به طراحی و تولید کامیون و کشنده می‌پردازد، در‌حال‌حاضر در 45 کشور مختلف به فروش محصولات خود مشغول است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کامیون‌های تجاری سنگین کلاس 8 در آمریکای شمالی شناخته می‌شود. این خودروسازی انتظار دارد تا پایان سال 2020 فروش محصولات خود را در آمریکای شمالی و کانادا به 310هزار دستگاه برساند. این محصولات برای رانندگانی که از مناطق مختلف آب‌وهوایی می‌گذرند، ایده‌آل هستند. باتری‌های Absorbent Glass Mat که به‌عنوان یک استاندارد روی این خودروها تعبیه شده‌اند، وظیفه کنترل تغییرات دما در مسیر را برعهده دارند. طراحی این کامیون‌ها به‌گونه‌ای است که بهره‌وری سوخت را افزایش می‌دهد؛ البته بسیاری از محصولات این خودروسازی به‌جای گازوئیل از گاز طبیعی استفاده می‌کنند. 

   آغاز به کار محصولات هیدروژنی کنورث در آمریکا و کانادا
پیتربیلت تنها شرکتی نیست که در تلاش برای تولید کامیون‌های سلول سوختی کلاس 8 است. در سال 2019، کنورث همکاری خود را با تویوتا برای تبدیل 10 کامیون T680 کلاس به مدل‌ها سلول سوختی هیدروژنی با انتشار صفر آغاز کرد. این کامیون‌ها در سه‌ماهه نخست سال 2020 در بندر لس‌آنجلس کار خود را آغاز کردند.  همین کامیون‌های T680 با موتور دیزل خود از آیرودینامیکی‌ترین کامیون‌های موجود در جاده‌ها و بزرگراه‌ها هستند. کابین‌های این خودروها برای خواب و رانندگی یکی از راحت‌ترین مدل‌های موجود در بازارهای جهانی است. سیستم‌های سرگرمی، مسیریابی و اطلاعاتی در این کامیون‌ها در سطح بالایی قرار دارند و برای سال‌های آینده نیز بازار خوبی از کانادا را در اختیار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =