یکی از سیستم‌های طراحی‌شده برای نیل به این هدف و کاهش معضل قرار دادن بار در صندوق عقب، سیستم صندوق برقی است که راننده بدون تماس با قفل درِ صندوق از داخل و خارج خودرو می‌تواند آن را باز کند. 

 بسیاری از خودروهای وارداتی مجهز به‌سیستمی هستند که می‌تواند درِ صندوق‌عقب را با حرکت دادن پا در زیر سپر به‌صورت اتوماتیک باز یا بسته کند. عملکرد این سیستم چگونه است و باتوجه به‌اینکه در به‌شکل اتوماتیک باز می‌شود، آیا احتمال خرابی آن وجود دارد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،بیشتر کمپانی‌های خودروسازی به‌دنبال طراحی و تعبیه سیستمی هستند که میزان آسایش سرنشین و راننده را افزایش دهد. یکی از سیستم‌های طراحی‌شده برای نیل به این هدف و کاهش معضل قرار دادن بار در صندوق عقب، سیستم صندوق برقی است که راننده بدون تماس با قفل درِ صندوق از داخل و خارج خودرو می‌تواند آن را باز کند. 
در بیشتر خودروهای مجهز به‌این سیستم، سنسور یا کلیدی زیر سپر طراحی شده که به‌محض حرکت دادن یا فشردن پا، درِ صندوق باز می‌شود. برای بستن نیز کلیدی در داخل آن تعبیه شده است. 
برای باز شدن درِ صندوق‌عقب، یک بازوی هیدروالکتریکی در خودرو تعبیه شده که ولتاژ برق مدار هیدرولیکی را تقویت کرده و سبب حرکت کردن جک آن به‌داخل یا بیرون می‌شود. این فرآیند سبب باز و بسته شدن درِ صندوق می‌شود. 
درپاسخ به قسمت دوم سوال شما نیز باید گفت درصورت برخورد ضربه یا خرابی سنسور حرکتی زیر سپر، خرابی مدارات الکتریکی یا بازوی هیدروالکتریکی ممکن است عملکرد سیستم با مشکل و خرابی مواجه شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =