بورس و بازار خودرو

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز شنبه ۲۴ آبان بالغ بر ۹۳۶میلیون سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۵۹۹میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، رکورد معاملاتی این صنعت بورسی از نظر حجم و ارزش معاملاتی شکسته شد؛ دیروز در گروه خودرویی طی ۲۴۹هزار نوبت معاملاتی، ۸میلیارد سهم به ارزش ۲۷۲۱ مورد معاملات قرار گرفت. این مساله می‌تواند نویدبخش آن باشد که در کوتاه‌مدت روزهای بهتری در انتظار شرکت‌های جاده مخصوص در بازار سهام است.

همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، قطعات اتومبیل ایران، رینگ‌سازی مشهد و کرمان‌خودرو مثبت شدند و در مقابل نمادهای رادیاتور ایران، نیرو محرکه، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران، گروه بهمن، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق، ایران‌خودرو دیزل، مهندسی نصیرماشین و سایپادیزل منفی خوردند.

صف‌های خریدی که خلوت شد

روز گذشته درحالی‌که شاخص کل در یک ساعت ابتدایی با رشد بیش از ۲۱هزار واحدی روبه‌رو بود، اما به دلیل عرضه سهام عدالت صف‌های خرید بسیاری از سهم‌ها خلوت شد، به‌طوری‌که در پایان معاملات شاخص کل بورس با افزایش نزدیک به ۱۰هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.

ضرر و زیان سهامداران صندوق پالایشی یکم

برخی کارشناسان معتقدند؛ مردم به پشتوانه اعتمادسازی‌هایی که صورت گرفت، سرمایه‌های خود را وارد بازار سهام کردند. اما به‌مرور و به دلیل برخی از اختلاف‌نظرها در زمینه عرضه صندوق پالایشی یکم، ترس بازار را فرا گرفت و سهامداران برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی، تصمیم به خروج سرمایه‌های خود از بازار گرفتند.

از سوی دیگر، بعد از روشن‌شدن اختلاف‌نظرهای موجود در بازار، سهم‌های وابسته به صندوق پالایشی یکم در کنار دیگر صنایع بزرگ که به‌عنوان سهام بنیادین بازار تلقی می‌شوند در مسیر نزولی قرار گرفتند و موجب ضرر و زیان سنگین برای سهامدارانی شدند که با اعتمادسازی‌های صورت گرفته وارد این بازار شده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =