کد خبر: 232188
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
پژو 2008

گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای سواری برای مهرماه امسال از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد پژو ۲۰۰۸ محصول ایران‌خودرو که به نظر می‌رسد آخرین محموله‌های CKD آن هم روی خط تولید رفته‌اند، به‌عنوان تنها محصول ۵ستاره سواری در تاریخ گزارش کیفی شناخته می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از پژو ۲۰۰۸، سه خودرو هایما اس۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷ و دناپلاس با چهار ستاره، در مرحله بعدی محصولات با کیفیت ایرانی قرار گرفته‌اند.

درخصوص هایما نیز بنا بر اعلام ایران ‌خودرو به ثبت‌نام ‌کنندگان آن، به دلیل توقف همکاری خودروساز چینی تولید این محصول نیز متوقف شده است و به نظر می‌رسد شاهد آخرین حضور آن در گزارش کیفی باشیم.

ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ اس و پژو ۴۰۵ خراسان نیز تنها دو خودرو با دو ستاره کیفی در این گزارش هستند و غیر از آن، ۲۵ خودرو با سه ستاره کیفی در این گزارش به چشم می‌خورد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به‌عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صمت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها را در کشور برعهده دارد. همچنین نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین‌شده برای هرخودرو و بر اساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و گزارشی که از این بررسی حاصل می‌شود را هرماه به وزارت صمت ارائه می‌دهد.

فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها به‌منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو از طریق هدایت آدیت به کشف عیوب عملکردی و تاثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی منتج شده است. همچنین در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

هدف اصلی از این گزارش، ارتقای کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =