بورس

بنده مخالف تعیین قیمت خودرو در بورس هستم؛ زیرا به‌معنای آزادسازی قیمت خودرو است؛ به‌نحوی که موجب افزایش قیمت خودرو حتی بیش‌تر از بازار آزاد فعلی خواهد شد و معتقدم در صحن علنی نیز موفق به‌کسب آرا نخواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، قیمت‌ گذاری محصولات خودروسازان باید ضمن رعایت حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده به‌سمت واقعی شدن رفته و به‌ حذف واسطه‌گری از بازار منتهی شود. در ادامه الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع‌ومعادن مجلس به بیان نظرات خود می‌پردازد.

قیمت‌گذاری دستوری بر جهش تولید خودرو چه‌تاثیراتی دارد؟

قیمت‌گذاری باید ضمن رعایت حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده به‌سمت واقعی شدن برود و منجر به‌حذف سفته‌بازی و واسطه‌گری از بازار خودرو شود. کمیسیون صنایع برهمین اساس طرحی را تحت‌عنوان ساماندهی صنعت‌خودرو در دست بررسی دارد که کلیات آن در کمیسیون به‌تصویب رسیده و هنوز به‌بررسی جزئیات آن وارد نشده‌ایم. طرح ساماندهی باید با رعایت حد وسط برمبنای تامین حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین توقف زیان‌دهی خودروسازان تدوین شود.

 طرح ساماندهی برای کاهش فاصله قیمتی کارخانه تا بازار چه پیشنهادی دارد؟

پیشنهادات مختلفی برای اعمال برخی تغییرات در طرح ساماندهی مطرح شده و اگر هدف از این طرح قطع دست واسطه‌ها از بازار خودرو است، عرضه خودرو در بورس در اجرا با مشکلاتی همراه خواهد بود و موجب ساماندهی بازار و قیمت‌ها نخواهد شد و وضعیت دشوارتری را درمقایسه با شرایط فعلی رقم خواهد زد.

با هدف ارائه خودرو با قیمت مناسب و توقف زیان‌دهی خودروسازان پیشنهاداتی درخصوص توزیع خودرو ارائه شده که هنوز در کمیسیون نهایی نشده و باید منتظر ماند و دید که خروجی این طرح پس از نهایی شدن چه‌خواهد بود.

طرح وزارت صمت تحت‌عنوان بسته مشوق تولید خودرو و ارتباط آن با طرح ساماندهی کمیسیون صنعت چیست؟

در این طرح تلاش بر افزایش کمیت تولید خودرو با هدف پاسخگویی به‌نیاز بازار داخلی و جبران کمبود عرضه و همچنین ارتقای کیفیت است. درخصوص قیمت‌گذاری موضوع عرضه به‌بورس مطرح است که بسیاری از نمایندگان کمیسیون نیز با آن مخالف بودند. هرچند کلیات آن به‌تصویب رسید.

بنده مخالف تعیین قیمت خودرو در بورس هستم؛ زیرا به‌معنای آزادسازی قیمت خودرو است؛ به‌نحوی که موجب افزایش قیمت خودرو حتی بیش‌تر از بازار آزاد فعلی خواهد شد و معتقدم در صحن علنی نیز موفق به‌کسب آرا نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =