بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی ‌شنبه ۱۵ آذر بالغ بر ۲.۸ میلیارد سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر ۱۷۷۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی یک‌دست سبزپوش شدند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، گسترش سرمایه ‌گذاری ایران ‌خودرو، سایپا، کمک ‌فنر ایندامین، زامیاد، پارس ‌خودرو، نیرومحرکه، قطعات اتومبیل ایران، صنایع ریخته‌ گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس و چرخشگر مثبت خوردند و در مقابل تنها گروه بهمن منفی شد.

همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۳.۴میلیارد سهم به ارزش ۱۹۵۰میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر ۳۲۵هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل نیز روز گذشته با افزایش بیش از ۳۲هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۵۲۳هزار واحدی قرار گرفت.

برخورد احتمالی شاخص با سطح مقاومت ۱.۶میلیونی در پایان هفته

نماگر اصلی بازار سهام درحال‌حاضر توانسته است مقاومت روانی ۱.۵میلیون واحدی را پشت سر بگذارد. هرچند به‌گفته کارشناسان، این نقطه بیشتر جنبه روانی داشت و شاخص مشکل چندانی برای رد کردن آن نداشت. اما مقاومت اصلی که احتمالا شاخص کل روز سه‌شنبه یا چهارشنبه به آن برخورد می‌کند، کانال یک‌میلیون و ۶۰۰هزار واحدی است که به نظر می‌رسد قدری در این ناحیه بازار به اصطلاح شل کند و عرضه‌ها زیاد شود، همان‌طور که در معاملات روز گذشته عرضه‌ها شدت گرفت.

نوسان ‌گیران سهامشان را نقد کردند

به‌نظر می‌رسد بسیاری از نوسان‌گیران که طی چند روز گذشته سودهای خوبی را شناسایی کرده بودند، دیروز سهامشان را نقد کردند و منتطر ماندند تا ببینند آیا شاخص کل می تواند از مقاومت پیشِ روی خود عبور کند با خیر.

درصورتی‌که این موضوع محقق شود، نقدینگی خوبی وارد بورس خواهد شد و بازار می‌تواند به سقف تاریخی خود یعنی ۲میلیون واحد نیز دست پیدا کند. اما این مساله با فراز و نشیب‌های بسیار زیادی همراه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

آخرین اخبار