باتری ماشین

می‌توان گفت افزایش فعل و انفعالات شیمیایی در ساختار باتری خودروهایی که مالکانشان در مناطق گرمسیر کشور از آن‌ها استفاده می‌کنند، موجب می‌شود زودتر از موعد مقرر شارژ شوند و به‌همین دلیل نیز عمر کمتری نسبت به‌مدل‌های مورد استفاده در مناطقی با آب و هوای معتدل دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری خودرو قطعه حساسی است که در آب‌وهوای بسیار سرد یا گرم دچار مشکل می‌شود و از این حیث شیوه نگهداری از این قطعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین انتخاب و خرید مدلی از باتری که با آب‌وهوای محل زندگی و سکونت افراد همخوانی داشته باشد و با مشکل مواجه نشود نیز حائز اهمیت است. همان‌طور که سرمای بیش از حد باعث کُند شدن فعل‌وانفعالات شیمیایی در باتری و ناتوان شدن آن برای روشن کردن خودرو و در نهایت منجر به‌نابودی باتری می‌شود، گرمای بیش از حد نیز از عوامل اصلی خرابی باتری‌ها به‌حساب می‌آید.
درهمین ارتباط می‌توان گفت افزایش فعل و انفعالات شیمیایی در ساختار باتری خودروهایی که مالکانشان در مناطق گرمسیر کشور از آن‌ها استفاده می‌کنند، موجب می‌شود زودتر از موعد مقرر شارژ شوند و به‌همین دلیل نیز عمر کمتری نسبت به‌مدل‌های مورد استفاده در مناطقی با آب و هوای معتدل دارند. علاوه‌بر این به‌دلیل روشن بودن دائمی کولر خودرو در مناطق گرمسیر، باتری با سرعت بیشتری مستهلک می‌شود.
با توجه به‌اینکه بخش وسیعی از مناطق مسکونی کشورمان آب و هوای گرم و خشکی دارد، همواره عملکرد باتری خودرو یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو در این مناطق محسوب می‌شود. درهمین راستا حتی برندهای معروف و معتبر خودروسازی در سطح جهان نیز برای بازار مناطق گرمسیری خود این موضوع را مدنظر قرار داده‌اند و همواره با انجام تست‌های متنوع و متعدد تلاش می‌کنند کیفیت عملکرد خودرو را از جوانب مختلف در نظر گرفته و ارتقا دهند.
گفتنی است با توجه به‌دمای بسیار بالای هوا درمناطق گرمسیری، سرعت خوردگی شبکه‌های مثبت و تبخیر الکترولیت باتری افزایش می‌یابد و این موضوع به‌ویژه در باتری‌های سرب- اسید شدت بیشتری می‌گیرد و سرعت تخریب این قطعه به‌دلیل قرار گرفتن در مجاورت هوای گرم و داغ بیشتر می‌شود. از این رو تولید محصولاتی که ضمن داشتن بهترین کارایی در دماهای مختلف، طول عمر بسیار بالایی مشابه باتری‌های عرضه‌شده در مناطقی با دمای معتدل هوا را داشته باشند، ضروری به‌نظر می‌رسد. به‌همین منظور شرکت «توسعه منابع انرژی توان» به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده باتری در کشور محصولی را تولید و عرضه کرده که در مناطق گرمسیری مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمر زیادی دارد. از این رو طول عمر و مقاومت باتری در مناطق گرمسیر با اعمال تغییراتی در فرمولاسیون خمیر مثبت و غلظت الکترولیت با تکیه بر تکنولوژی Advanced Long Life Control) ALC)  طی فرآیند تولید باتری مدل صباسان به‌میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این مدل باتری به‌عنوان نخستین مدل ویژه مناطق گرمسیری ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و طول عمر آن درمقایسه با سایر مدل‌های باتری‌ که به‌طور عمومی و برای هرنوع آب‌وهوایی طراحی شده‌اند، 20 درصد بیشتر است. همچنین صباسان با هر بار شارژ 20 درصد بهبود عملکرد دارد. اما ویژگی اساسی در این مدل باتری که آن را مختص مناطق گرمسیری می‌کند، کاهش 25 درصدی تبخیر الکترولیت‌ها و تولید گاز در آن است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =