ب‌ام‌و «M4 GT3»

از نوآوری‌های تیم موتوراسپرت ب‌ام‌و در طراحی ب‌ام‌و M4 جی‌تی۳ می‌توان به‌طراحی کیت‌کلاچ ماژولار یا قابل تغییر اشاره کرد که برای طراحی آن از سیستم هیدرواستاتیک شرکت شافلر آلمان (Schaeffler) استفاده شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، این فناوری را می‌توان نشانه‌ای از حضور نسل بعدی کلاچ‌های اتوماتیک دانست که برای نخستین‌بار توسط ب‌ام‌و مورد استفاده قرار گرفته است. 

سیستم محرک کلاچ شافلر در ب‌ام‌و ام ۴ جی‌تی۳ می‌تواند سبب پویایی بیشتر این خودرو در مسیر مسابقه شود و همچنین این امکان را دراختیار تیم مهندسی قرار ‌دهد که تغییرات بیشتری را روی کلاچ‌های عادی این خودرو اعمال کنند. اما مهم‌ترین مزیت کلاچ‌های جدید فراهم کردن امکان استارت سریع‌تر در مدل‌های مختلف ب‌ام‌و در طول مسابقات است. 

نسل جدید از ب‌ام‌و ام ۴ جی‌تی ۳ کماکان در حال توسعه است و تیم ام موتوراسپرت دراین بخش هنوز به‌طرح نهایی نرسیده است. این تیم با استفاده از حامیان جدیدی که در بحث مالی و فناوری در اختیار دارد، مصمم است در مسابقات جی‌تی ۳ سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک رقیب جدی وارد شود. 

مارکوس فلاش «Markus Flasch» مدیر ب‌ام‌و ام می‌گوید: «همه ما به‌شدت منتظریم تا از سال 2022 تیم‌های خود را با BMW M4 GT3 در مسابقات اتومبیلرانی سراسر جهان ببینیم؛ ما می‌خواهیم اتومبیلی را دراختیار مشتریان مسابقه‌ای خود قرار دهیم که با آن بتوانند موفقیت خود را که با مدل BMW M6 GT3 به‌دست آورده‌اند، همچنان حفظ کنند. ما همچنین می‌خواهیم مشتریان بیشتری را با مدل BMW M4 GT3  تحت‌تاثیر قرار دهیم و آن‌ها را تیمی کنیم. این خودرو جدید از پیشرفته‌ترین نوع فناوری بهره می‌برد و بخش عمده‌ای از شرکای فناوری در زمینه‌های مربوط به‌خود جزو بهترین‌ها هستند و ما خوشحالیم که آن‌ها با کمک متخصصان و تولید قطعات حرفه‌ای و خاص از ما در توسعه BMW M4 GT3 حمایت می‌کنند. این یک طرح و پایه مناسب برای تولید خودروهای مسابقه‌ای جدید است».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =