بازار خودرو

به‌ نظر می ‌رسد این حجم از تقاضا خود را در شب عید بروز دهد به‌هرحال  حباب این تقاضا  انباشته در آینده نزدیک یا میان‌مدت درنهایت آزاد خواهد شد

به گزارش «اخبار خودرو»، همان‌ طور که دیده می‌شود این روزها بازار در رکود نسبی به سر می‌برد. این رکود به دو دلیل اتفاق افتاده، دلیل نخست؛ کاهش یا بهتر بگوییم از بین رفتن تقاضای کاذب در بازار است. دلیل دوم؛ انتظار روانی برای کاهش قیمت‌هاست. این موضوع سبب شده حتی کسانی که واقعا احتیاج به خودرو دارند دست نگه داشته و خرید خود را به تعویق بیندازند.

البته در چند نوبت در این‌باره مطالبی در این صفحه نوشته شد اما نکته مهمی که در این میان کمتر به آن پرداخته شده، توجه به تقاضای انباشته است. زیرا درخواست‌ خرید خودرو به‌تدریج جمع‌شده، به‌خصوص در شش‌ماه نخست سال به‌دلیل سیر صعودی قیمت‌ها بسیاری از افراد و حتی کسانی که واقعا به خودرو احتیاج داشته‌اند، به امید کاهش قیمت؛ خریدشان را به آینده موکول کردند. حال  این تقاضای انباشته طی چندماه آینده  خود را نشان خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد این حجم از تقاضا خود را در شب عید بروز دهد به‌هرحال  حباب این تقاضا  انباشته در آینده نزدیک یا میان‌مدت درنهایت آزاد خواهد شد. البته این احتمال هم وجود دارد بخش بزرگ‌تری از حجم تقاضا در تابستان سال ١٤٠٠ آزاد شود.

به‌هرحال ازآنجاکه خودروسازان با نگاه استراتژیک  به بازار می‌نگرند، می‌توانند برای فروش با حجم بالا در این بازه‌های زمانی برنامه‌ریزی کنند . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =