لنت‌ های تقلبی

بررسی لنت‌های عرضه‌شده در برخی سایت‌های اینترنتی نشان می‌دهد اکثر محصولات تقلبی بوده، بنابراین مشتریان باید هنگام خرید دقت بیشتری داشته باشند.

فروش اینترنتی یکی از روش‌های جدید و جذاب در سال‌های اخیر است. شیوه‌ای که صرفه‌جویی در وقت را برای مشتری به ارمغان آورده و حتی در برخی موارد تا حدودی قیمت را نیز برای آن‌ها تعدیل کرده است. در همین‌زمینه فروش اینترنتی قطعات در ایران نیز طی سال‌های گذشته رونق گرفته، هر چند عمده مشتریان همچنان خرید مستقیم از مغازه‌های لوازم یدکی را ترجیح می‌دهند اما فروشگاه‌های اینترنتی نیز مشتریان خاص خود را دارند.

اما در این بین، فروش قطعه‌ای مانند لنت‌ترمز در سایت‌های اینترنتی با چالش بسیاری همراه شده است زیرا بسیاری از خریداران از کیفیت پایین لنت گلایه می‌کنند. بررسی لنت‌های عرضه‌شده در برخی سایت‌های اینترنتی نشان می‌دهد اکثر محصولات تقلبی بوده، بنابراین مشتریان باید هنگام خرید دقت بیشتری داشته باشند.

در همین زمینه، یک فعال و کارشناس حوزه لنت به «دنیای‌ خودرو» گفت: «متاسفانه لنت‌های تقلبی در سایت‌های اینترنتی به وفور عرضه می‌شوند. به‌عنوان‌مثال یکی از فروشگاه‌های بنام اینترنتی برخی جنس‌های تقلبی را با نام اصل و  با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ بازار عرضه می‌کند تا بتواند با این ترفند اجناس تقلبی را به فروش برساند و این موضوع باعث رشد لنت‌های زیرپله‌ای شده است.»

حامد امینی با اشاره به این موضوع که مثلا  لنت پراید برند خارجی در سایت‌ها نیز تقلبی است، اظهار کرد: «شاهد فروش این محصولات با اختلاف قیمت فاحش ۴۰درصدی در سایت‌های اینترنتی هستیم.»

این فعال بازار در ادامه تصریح کرد: «سایت‌های اینترنتی سرمایه‌گذاری بالایی انجام نمی‌دهند و با هزینه ۴ تا ۵ میلیون تومان دست به فروش این محصولات می‌زنند و صرفا از برخی فروشنده‌ها موجودی انبار دریافت می‌کنند و بعد از آن اطلاعات مربوطه به سایت بارگذاری شده و اقدام به فروش می‌کنند. البته وقتی جنس تقلبی خریداری می‌کنید این سایت‌ها هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال کالای تقلبی قبول نمی‌کنند.»

امینی در ادامه افزود: «از‌سوی‌دیگر برای کالای ۱۰۰ هزار تومانی حاضر به شکایت و شروع یک دعوای حقوقی و کیفری نیستید. بنابراین این فروشگاه‌ها سود خوبی به دست می‌آورند و با تقلبی بودن کالا کاری ندارند.»

وی تاکید کرد: «به این ترتیب این فروشگا‌ه‌های اینترنتی عملا بدون هیچ سرمایه‌ای رقیب یک سری از بنکداران می‌شوند و پاسخگوی نیاز و مشکلات مشتری‌ها نیز نیستند. کار این سایت‌ها ایجاد چندگانگی در قیمت‌ها و گمراه کردن مشتریان است. به‌همین دلیل کالای تقلبی را به راحتی به جای کالای اصلی به فروش می‌رسانند.»

این فعال بازار لنت با گلایه از شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده لنت گفت: «متاسفانه اجناس تقلبی شرکت‌های مطرح لنت کشور در برخی فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند اما اینکه چرا شرکت‌ها این موضوع را پیـــگیری نمی‌کنند،  جای سوال دارد. به هرحال با اعتبار این شرکت‌ها بازی می‌شود و باید پاسخ قاطعی از سوی تولیدکنندگان داده شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =