کروز

کروز؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین قطعه‌ساز کشور با استفاده از دانش فنی و تخصص نخبگان و مهندسان ایرانی، برای تطبیق توابع موجود در ECU با موتور و خودرو، صفر تا صد فرآیند مهم و پیچیده کالیبراسیون را در مجموعه خود انجام می‌دهد تا از خروج ارز در این شرایط حساس جلوگیری کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، ECU  در خودروهای انژکتوری، دریافت و پردازش اطلاعات از سنسورهای اطراف موتور برای مصرف سوخت بهینه، توان و گشتاور بیشینه، قابلیت رانندگی بهتر و آلاینده‌های کمینه را برعهده دارد. برای تطبیق توابع موجود با نوع موتور و خودرو و درراستای جلوگیری از وابستگی به تامین‌کنندگان خارجی و امکان تامین نیازهای داخل، واحد کالیبراسیون شرکت کروز در این زمینه فعالیت می‌کند.

ابتدا تمامی قطعات مجموعه مدیریت‌موتور از خارج کشور تامین می‌شد اما با تلاش متخصصان شرکت کروز از هشت‌سال پیش موضوع داخلی‌سازی آن ازجمله ECU در دستور کار قرار گرفت.

درهمین‌راستا با استفاده از نخبگان و مهندسان دانشگاه‌های معتبر داخلی، انتقال دانش‌فنی مربوطه انجام شد و شرکت کروز تنها شرکت داخلی است که نه‌تنها طراحی، صحه‌گذاری و تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار ECU بلکه کالیبراسیون ECU را نیز در کشور انجام دهد. کالیبراسیون در دو بخش انجام می‌شود.

نخست کالیبراسیون موتور با هدف بررسی توان و گشتاور، مصرف سوخت و توابع مربوط به محافظت از موتور و سپس کالیبراسیون خودرو برای بررسی توان و گشتاور، استارت گرم، استارت سرد و قابلیت رانندگی و آلایندگی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

آخرین اخبار