روغن ‌پایه

در شرایطی که خریداران روغن‌پایه sn۵۰۰ سپاهان از توقف بارگیری و ارسال محموله‌های خریداری‌شده این شرکت طی دو هفته گذشته گلایه دارند، ‌یک مقام مسئول در شرکت نفت سپاهان از رفع مشکلات بارگیری و ارسال روغن برای خریداران از امروز خبر داد. 

به‌گزارش «دنیای ‌خودرو» ‌اخبار رسیده از صنعت روانکارها به‌ویژه مدیران شرکت‌های بخش‌خصوصی تولیدکننده روانکار از توقف ارسال روغن‌پایه نفت سپاهان طی دو هفته گذشته حکایت دارد. 

توقفی که اگرچه طولانی‌مدت نبوده است، اما برخی شرکت‌های بخش‌خصوصی را با مشکل تامین مواداولیه برای انجام تعهدات خود به‌خریداران مواجه کرده است. درهمین رابطه یکی از مدیران شرکت نفت سپاهان با تاکید بر عدم درج نامش گفت: «بارگیری و توزیع روغن‌پایه sn۵۰۰ تنها پنج روز متوقف شده و اعلام زمان دو هفته‌ای درخصوص عدم‌ارسال محموله‌های خریداری‌شده توسط برخی خریداران صحت ندارد.»

وی با رد برخی شایعات درخصوص توقف عمدی بارگیری روغن‌پایه توسط این شرکت با هدف تنظیم بازار تولید روانکارها به‌نفع شرکت‌های پالایشگاهی گفت: «چنین موضوعی به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد و مجموع تعهدات ارسال‌نشده شرکت نفت سپاهان برای خریداران برای محصول sn۵۰۰ به ۲۰۰ تن هم نمی‌رسد.» 

وی دلیل اصلی توقف در  ارسال را خرابی پمپ‌ها در جایگاه بارگیری روغن sn۵۰۰ اعلام کرد و گفت: «در طول این مدت روغن‌پایه‌های sn۱۵۰ و soc۴ بدون هیــــــچ‌مشکلی بارگیری و ارسال شده است. علـــــــت آن نیز مجزا بودن محل بارگیری این روغـــــن‌ها از یکدیگر است.» 

وی اظهار امیدواری کرد با حل مشکلات فنی ایجادشده در سکوهای بارگیری، ‌محصول sn۵۰۰ سپاهان از امروز برای خریداران بارگیری و ارسال شود. این درحالی است که مشکلات ایجادشده دربخش بارگیری این محصول، ‌ارسال آن به‌مقاصد صادراتی را نیز متوقف کرده است. 

به‌گزارش خبرنگار «دنیای‌ خودرو» ‌یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده روغن‌پایه نزدیک به‌یک ماه تحویل کالا به‌خریداران را متوقف کرده است. 

مواردی از این دست هم‌زمان با بالا رفتن قیمت روغن‌پایه و عدم‌امکان رقابت بین بخش‌خصوصی و پالایشگاهی در تامین روغن‌پایه با قیمت مناسب ‌می‌تواند بلندینگ‌های بخش‌خصوصی را با مشکلات پیچیده‌ مواجه سازد و ادامه حیاتشان را به‌نوعی تهدید کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

آخرین اخبار