پیش ‎فروش خودرو

مونتاژ کامپیوترهای خانگی با خریدن قطعات منفصله و سر هم کردن آنها حتی در منزل امکان‌پذیر است. حال طی دو سه سال اخیر  مونتاژ  خودرو با این روش در کشور و در برخی شرکت‌های  خصوصی رواج پیدا کرده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، از ‌سه‌ سال پیش شاهد حضور خودروسازانی بوده‌ایم که نه کارخانه دارند و نه از شبکه فروش و خدمات پس از فروش بهره می‌برند. این به‌اصطلاح خودروسازان روی کاغذ در یک قرارداد اقدام به خرید یک یا دو مدل خودرو از یک خودروساز چینی می‌کنند، سپس از طریق ظرفیت خالی یکی از کارخانه‌های خودروسازی خصوصی کار را پیش می‌برند و قرارداد مونتاژ با آن شرکت منعقد می‌کنند. 

از سوی دیگر به‌صورت حق‌ العمل‌ کاری، عملیات فروش و ارائه خدمات پس ‌از فروش نیز به مجموعه‌ های دیگر واگذار می‌شود. درواقع در این روش خودرویی در چند مرحله سرهم‌بندی و به بازار عرضه می‌شود که عرضه‌کننده آن نه کارخانه‌ای دارد و نه شبکه فروش و نه حتی خدمات پس از فروش!

در سه‌سال اخیر دو شاسی‌بلند چینی به این روش در بازار ایران عرضه شده‌اند که یکی از شرکت‌های عرضه‌کننده این دو خودرو دیگر فعالیتی در بازار ندارد. در آینده در مورد خطرات فعالیت این نوع شرکت‌ها و تبعاتی که خرید محصولات آنها برای مشتریان خواهد داشت خواهیم نوشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =