لنت ترمز

بررسی ‌های میدانی در بازار قطعات یدکی تهران، از برخی اقدامات عجیب ازسوی بعضی شرکت‌ های بازرگانی و توزیع قطعات حکایت دارد. در این راستا برخی شرکت‌های توزیع‌کننده قطعات با خرید لنت‌های متفرقه، آنها را در بسته‌بندی‌های جدید و با نام برندهای معتبر و معروف، گاه تا دو برابر قیمت واقعی به ‌فروش می‌رسانند. 

در این زمینه یکی از فعالان بازار لوازم‌ یدکی به خبرنگار «دنیای‌ خودرو» گفت: «این شرکت‌ها با خرید لنت‌های متفرقه به قیمت ارزان، آنها را در بسته‌بندی‌های جدید و با داشتن علامت استاندارد و در برخی موارد تا دو برابر قیمت نیز می‌فروشند. به‌عنوان مثال لنتی را که 40 هزارتومان ارزش خرید دارد، با قیمت 96‌هزار تومان در بازار بین مشتریان خود توزیع می‌کنند و ‌می‌فروشند.»

یکی دیگر از فروشندگان بازار لوازم یدکی با نشان دادن لنت‌های اصلی و تقلبی به خبرنگار «دنیای ‌خودرو» گفت: «به دلیل ارزان بودن لنت‌های غیراستاندارد، برخی شرکت‌های بازرگانی و توزیع قطعات این محصولات را با بسته‌بندی جدید و به قیمت گزاف در سراسر کشور توزیع می‌کنند.» 

در همین زمینه محمود عسگری، دبیر انجمن صنایع تولید لنت‌ترمز و کلاچ کشور به «دنیای‌خودرو» گفت: «سازمان استاندارد وظیفه دارد به این مساله ورود کند و برای همیشه جلو تولید این لنت‌ها را بگیرد. نهادهای نظارتی نیز باید در بحث توزیع این لنت‌ها در شرکت‌های مربوطه ورود کنند.»

وی افزود: «درحال‌حاضر علاوه‌بر تولید غیرقانونی و زیرپله‌ای، شاهد فرایند دیگری به‌نام «مُهر استاندارد اجاره‌ای» روی این اقلام هستیم. هرسال باید آرم استاندارد تمدید شود. اما متاسفانه در برخی موارد ممکن است شرکتی که موفق به دریافت آرم استاندارد و کد 10 رقمی آن شده است، این آرم و کد را به واحد تولیدی دیگری اجاره دهد. یعنی شاید قطعه در یک شهرستان تولید شده باشد اما استاندارد درج‌شده روی آن متعلق به واحد تولیدی در یک شهرستان یا استان دیگر باشد.»

دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ ترمز و کلاچ کشور ادامه داد: «بنابراین شرکت‌ زیرپله‌ای که آرم استاندارد را روی محصول خود درج ‌می‌کند، مرتکب تخلف شده است و سازمان استاندارد باید به این مساله رسیدگی کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =